Запис Детальніше

Methods of implementation of social programs for cultural heritage development with the involvement of student designers

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Methods of implementation of social programs for cultural heritage development with the involvement of student designers
Методика внедрения социальной программы сохранения культурного наследия с привлечением студентов-дизайнеров
Методика впровадження соціальної програми збереження культурної спадщиниіз залученням студентів-дизайнерів
 
Creator Oliynyk, O.; National Aviation University
 
Subject Cultural heritage development; social programs; preservation; measurements; registration cards.
72.01
Развитие культурного наследия; социальные программы; сохранение; измерения; регистрационные карточки.
72.01
Розвиток культурної спадщини; соціальні програми; збереження; вимірювання; реєстраційні картки.
72.01
 
Description The article is dedicated to implementation of methodology of social programs for the conservation of cultural heritage. A social program on the preservation, enumeration and promotion of cultural heritage through restoration of the nation’s historical memory and identity, which involve the general public is offered. In order to improve the cultural heritage conservation and restoration processes, the concept analyses the possibility of raising awareness about the importance of cultural heritage preservation to encourage the general public to par­ticipate in this effort. Actuality of the topic is confirmed by the current political situa­tion in the conditions of an armed conflict with Russia, as a result of which a part of Ukraine’s cultural heritage is now in the Russian–an­nexed Crimea and another part is in danger of destruction as a re­sult of continuing hostilities. However, the problem of preservation of cultural heritage is even more relevant now than ever.
Статья посвящена методике внедрения социальной программы сохранения культурного наследия. Предложена концепция с учетом развития и сохранения наследия на основе восстановления исторической памяти и идентификации нации. Предложена социальная программа сохранения, учета и популяризации культурного наследия с привлечением широких слоев населения. С целью улучшения процесса сохранения и реставрации культурного наследия проанализирована возможность популяризации сохранения культурного наследия, способствующая привлечению широких кругов общественности к охране памятников. Актуальность темы подтверждается нынешней политической ситуацией в условиях перманентного изнурительной войны с Россией, когда часть культурного наследия Украины находится на аннексированной территории – в Крыму, а еще часть находится под угрозой полного уничтожения. Однако именно сейчас вопросы сохранения культурного наследия становятся как никогда актуальными.
Статтю присвячено методиці впровадження соціальної програми збереження культурної спадщини. Запропоновано концепцію з урахуванням розвитку та збереження спадщини на основі відновлення історичної памяті та ідентифікації нації. Запропоновано соціальну програму збереження, обліку та популяризації культурної спадщини із залученням широких верств населення.З метою покращення процесу збереження та реставрації культурної спадщини проаналізована можливість популяризації збереження культурної спадщини, що сприятиме залученню широких кіл громадськості до пам’яткоохоронної справи. Актуальність теми підтверджується нинішньою політичною ситуацією в умовах перманентної виснажливої війни з Росією, коли частина культурної спадщини України знаходиться на анексованій території – в Криму, а ще частина знаходиться під загрозою цілковитого знищення. Проте саме заразпитання збереження культурної спадщини стають як ніколи актуальними.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2017-10-13
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/11891
 
Source Теорія та практика дизайну; № 11 (2017); 135-144
Теория и практика дизайна; № 11 (2017); 135-144
Theory and practice of design; № 11 (2017); 135-144
 
Language uk;ru;en.