ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (частина перша)
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (частина перша)
EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part one) ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ ПАР ТРЕНИЯ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ С ВОЗДУШНО-ЖИДКОСТНОЙ СИСТЕМОЙ ОХЛАЖДЕНИЯ (часть первая) |
|
Creator |
Вольченко, Александр Иванович
Скрыпнык, Василий Степанович Малык, Владимир Яркович Чуфус, Василий Михайлович |
|
Subject |
стрічково-колодкових гальма; пари тертя; фрикційний вузол; серійний і складений гальмівний шків; теплоізоляція; матові і поліровані поверхні; різні види теплообміну
УДК 621.891 band-block brake; friction pairs; friction unit; serial and composite brake pulley; heat insulation; matt and polished surfaces; various types of heat transfer — ленточно-колодочный тормоз; пары трения; фрикционный узел; серийный и составной тормозной шкив; теплоизоляция; матовые и полированные поверхности; различные виды теплообмена — |
|
Description |
У статті проілюстрована методологія експериментальних досліджень енергонавантаженості пар тертя стрічково-колодкового гальма з повітряно-рідинною системою охолодження в промислових умовах.
The article illustrates the methodology of experimental researches of the energyloading of friction pairs of a band-block brake with an air-liquid cooling system in industrial conditions. The purpose of the work is to justify the loss of heat from the matte and polished surfaces of the composite brake pulley when they interact with the environment under different types of heat transfer. In this publication, the following issues are considered in relation to the problem being solved: features of the evaluation of the thermal balance of the composite brake pulley in forced air-liquid cooling of its polished and matte surfaces; methodology of experimental researches of the energyloading of improved friction pairs of a band-block brake during forced cooling. The methodology of carrying out experimental researches of the evaluation of the energyloading of the friction pairs of a band-block brake in industrial conditions is considered in the presence of two composite pulleys on the draw-work as part of a band-block brake. проиллюстрирована методология экспериментальных исследований энергонагруженности пар трения ленточно-колодочного тормоза с воздушно-жидкостной системой охлаждения в промышленных условиях. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-08-29
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11852
10.18372/0370-2197.2(75).11852 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 2(75) (2017); 13-23
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 2(75) (2017); 13-23 Проблемы трения и изнашивания; № 2(75) (2017); 13-23 |
|
Language |
ru
|
|