Запис Детальніше

Службове листування як форма ділової комунікації Київської міської думи й управи (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.)

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20376/
 
Title Службове листування як форма ділової комунікації Київської міської думи й управи (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.)
Official correspondence as a form of business communication of the Kiev city Duma and Council (at the end of the XIX-th – beginning of the XX-th century)
Служебная переписка как форма деловой коммуникации киевской городской думы и управы (кон. XIX – нач. ХХ вв.)
 
Creator Свердлик, Зоряна Михайлівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті проаналізована група вхідних і вихідних документів Київської міської думи й управи. Приділено увагу вимогам до змістового наповнення і особливостям оформлення реквізитів документів, які призначалися для листування з вищими, з рівними за статусом, а також з підвідомчими київському міському управлінню установами та посадовими особами. Мету статті авторка вбачає у з’ясуванні недостатньо досліджених до сьогодні питань щодо складу службового листування між органами міського управління міста Києва кінця ХІХ – початку ХХ ст. (Київською міською думою й управою) та іншими установами, організаціями і органами влади, особливостей документної інформації зовнішніх вхідних і внутрішніх вихідних документів. Методологія дослідження полягає в застосуванні історичного методу, методу текстологічного аналізу та деконструкції документної інформації. Зазначений методологічний інструментарій дозволяє розкрити та піддати аналізу службовий документ як об’єкт діловодних процесів, що здійснюються в органах державної влади та місцевого самоврядування на всіх етапах історичного розвитку. Науковою новизною роботи є розширення наукових знань про оформлення, основні групи та види документів, характерні для діловодства Київської міської думи й управи. Висновки. Ґрунтовний аналіз оформлення та видового складу документації Київської міської думи та управи засвідчив характерне для більшості службових документів оформлення на спеціальних бланках, використання типових форм звернень у реквізиті «Адресат».
The article analyzes the group of incoming and outgoing documents of the Kiev City Duma and the Kiev City Council. Attention is paid to the requirements of the subject matter content and peculiarities of documents details execution, intended for correspondence with people of higher ranks, of the same status as well as institutions and officials, subordinated to the Kiev City Council. The object of this article as viewed by the author is the clarification of insufficiently researched at the present moment issues related to official correspondence between the local government authorities in Kiev at the end of the XIX-th – beginning of the XX-th century (the Kiev City Duma and the Kiev City Council) and other institutions, organizations and authorities, peculiarities of the documentary information of external incoming documents and internal outgoing documents. The research methodology lies in applying the historical method, textual analysis method and deconstruction of documentary information. The above-mentioned methodological tools enable us to disclose and analyze the official document as an object of recordkeeping processes carried out by the state and local authorities at all stages of historical development. The scientific novelty is the expansion of scientific knowledge about the execution, major groups and types of documents, typical for the Kiev City Duma and the Kiev City Council. Conclusions. The substantial analysis of the execution and the types composition of the documents at the Kiev City Duma and the Kiev City Council certified typical execution of the majority of official documents on the specific forms and the use of standard forms of address in the requisite details "Addressee."
В статье проанализирована группа входящих и исходящих документов Киевской городской думы и управы. Уделено внимание требованиям к содержанию и особенностям оформления реквизитов документов, которые использовались для переписки с вышестоящими, с равными по статусу, а также с подведомственными киевскому городскому управлению учреждениями и должностными лицами. Цель статьи – выяснение недостаточно исследованных до сих пор вопросов состава служебной переписки между органами городского управления города Киева конца XIX – начала ХХ в. (Киевской городской думой и управой) и другими учреждениями, организациями и органами власти, особенностей документной информации внешних входящих и внутренних исходящих документов. Методология исследования заключается в применении исторического метода, метода текстологического анализа и деконструкции документной информации. Указанный методологический инструментарий позволяет раскрыть и подвергнуть анализу служебный документ как объект делопроизводственных процессов, осуществляемых в органах государственной власти и местного самоуправления на всех этапах исторического развития. Научной новизной работы является расширение научных знаний об оформлении, основных группах и видах документов, характерных для делопроизводства Киевской городской думы и управы. Выводы. Основательный анализ оформления и видового состава документации Киевской городской думы и управы показал характерное для большинства служебных документов оформление на специальных бланках, использование стандартных форм обращений в реквизите «Адресат».
 
Publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20376/1/Z_Sverdlyk_BDI_2_IZ.pdf
Свердлик, Зоряна Михайлівна (2017) Службове листування як форма ділової комунікації Київської міської думи й управи (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.) Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія (2). с. 20-27.