Запис Детальніше

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (ЧАСТИНА ДРУГА)

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ СТРІЧКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ З ПОВІТРЯНО-РІДИННОЮ СИСТЕМОЮ ОХОЛОДЖЕННЯ (ЧАСТИНА ДРУГА)
EXPERIMENTAL RESEARCHES OF ENERGY LOADING OF FRICTION PAIRS OF BAND-BLOCK BRAKES WITH AN AIR-LIQUID COOLING SYSTEM (part two)
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТИ ПАР ТРЕНИЯ ЛЕНТОЧНО-КОЛОДОЧНЫХ ТОРМОЗОВ С ВОЗДУШНО-ЖИДКОСТНОЙ СИСТЕМОЙ ОХЛАЖДЕНИЯ (ЧАСТЬ ВТОРАЯ)
 
Creator Вольченко, Александр Иванович; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа, Украина
Скрыпнык, Василий Степанович; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа, Украина
Малык, Владимир Яркович; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа, Украина
Чуфус, Василий Михайлович; Ивано-Франковский национальный технический университет нефти и газа, Украина
 
Subject стрічково-колодкових гальма; пари тертя; складений гальмівний шків; матові і поліровані поверхні; тепловий баланс; повітряно-рідинна система; радіаційний і складний теплообмін
УДК 621.891
band-block brake; friction pairs; composite brake pulley; heat insulation; matt and polished surfaces; heat balance; air-liquid system; radiation and complex heat

ленточно-колодочный тормоз; пары трения; составной тормозной шкив; полированные и матовые поверхности; тепловой баланс; воздушно-жидкостная система; радиационный и сложный теплообмен
УДК 621.891
 
Description У матеріалах статті розкриті механізм оцінка теплового балансу складених гальмівних шківів стрічково-колодкового гальма при примусовому повітряно-рідинному охолодженні їх матових і полірованих поверхонь.
In the materials of the article we’ve disclosed the mechanism for estimating the heat balance of the composite brake pulleys of the band-block brake at the forced air-liquid cooling of it’s matte and polished surfaces. The purpose of the work is to justify the loss of heat from the matte and polished surfaces of the composite brake pulley in the case of radiation and complex types of heat exchange interacting with the environment. In this publication, the following issues are considered in relation to the problem being solved:  experimental studies of the energy load of improved friction pairs of the band-block brake with forced cooling; an analysis of calculation and experimental data relating to the assessment of the heat balance of improved friction pairs of the band-block brake. The heat balance of the composite pulley of the band-block brake of the draw-works is estimated for radiation and complex heat exchange, which must be taken into account during designing of the new types of brake pulleys.
В материалах статьи раскрыт механизм оценки теплового баланса составных тормозных шкивов ленточно-колодочного тормоза при принудительном воздушно-жидкостном охлаждении их матовых и полированных поверхностей.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2017-10-23
 
Type
 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11925
10.18372/0370-2197.3(76).11925
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 3(76) (2017); 4-16
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(76) (2017); 4-16
Проблемы трения и изнашивания; № 3(76) (2017); 4-16
 
Language ru