Витоки і трансформація ідей про розвивальне і виховне середовище в спадщині українських педагогів (перша третина XX століття)
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20484/
https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwipuvvB6Y3XAhXjFZoKHZgTAa0QFggzMAU&url=http%3A%2F%2Fmolodyvcheny.in.ua%2Ffiles%2Fjournal%2F2017%2F4%2F105.pdf&usg=AOvVaw1e0cATcq8z36JgFO7NbL2h |
|
Title |
Витоки і трансформація ідей про розвивальне і виховне середовище в спадщині українських педагогів (перша третина XX століття)
Истоки и трансформация идей о розвивающей и воспитательной среде в наследии украинских педагогов (первая треть XX века) Sources and transformation of ideas about the developmental and educational environment in the heritage of Ukrainian teachers (the first third of the 20th century) |
|
Creator |
Січкар, Алла Дмитрівна
|
|
Subject |
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
|
|
Description |
Висвітлено внесок українських педагогів у розвиток ідей щодо розвивального та виховного впливу середовища на становлення особистості дитини. Розкрито особливості витоків і трансформації впродовж першої третини XX століття ідей про розвивальне середовище. З’ясовано, що в підросійській Україні (1907-1917) ідея самодіяльності й творчого самовираження в підготовленому середовищі розроблялася під впливом прогресивних методичних систем і концепцій зарубіжних педагогів та з урахуванням досягнень тогочасної науки. У теорії дошкільного виховання періоду становлення національної системи освіти в УНР (1917-1919) пріоритетною була ідея виховання середовищем. Розвиток цієї ідеї здійснювався в контексті педагогічних положень вільного виховання, індивідуалізації, виховання на українському грунті. Впродовж 20-х – на початку 30-х років XX століття мала місце спроба абсолютизувати роль середовища в розвитку особистості; середовище розглядалося як чинник забезпечення соціально корисної поведінки дошкільників. В статье освещен вклад украинских педагогов в развитие идей о развивающем и воспитательном влиянии среды на становление личности ребенка. Раскрыто особенности трансформации на протяжении первой третьи XX века идей о развивающей среде. Установлено, что на территории Украины(1907-1917) идея самодеятельности и творческого самовыражения в подготовленой среде разрабатывалась под влиянием прогрессивных методических систем и концепций зарубежных педагогов с учетом научных достижений того времени. В теории дошкольного воспитания в период становления национальной системы просвещения в УНР (1917-1919) приоритетной была идея воспитания средой. Развитие этой идеи осуществлялось в контексте свободного воспитания, индивидуализации, украинизации. В 20-30-е годы XX века были попытки абсолютизировать роль среды в развитии личности; среда рассматривалась как фактор обеспечивающий социально полезное поведение дошкольников The article highlights the contribution of Ukrainian educators to the development of ideas about the developing and educational influence of the environment on the child’s personality formation. The features of incipience and transforming ideas about the developing environment during the first third of the 20th century are revealed. It is found that in the territory of Ukraine (1907-1917) the idea of independent activity and creative self-expression in the prepared environment was developed under the influence of progressive systems and concepts of foreign teachers, exposed by the scientific achievements of that time. In the theory of preschool education during the period of the national education system formation in the UPR (1917-1919), the idea about the environmental education was a priority. The development of this idea was carried out in the context of free education, individualization, and Ukrainization. In the 20-30s of the XX century there were attempts to absolutize the role of the environment in the development of the individual; the environment was considered as a factor providing socially useful behavior of preschool children. |
|
Date |
2017-04
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20484/1/Sichkar_A_D_TIRS_2017.pdf
Січкар, Алла Дмитрівна (2017) Витоки і трансформація ідей про розвивальне і виховне середовище в спадщині українських педагогів (перша третина XX століття) Молодий вчений (4(44)). с. 448-452. ISSN 2304-5809 |
|