Запис Детальніше

Опанування знань з теми «Префікс» учнями молодших класів із мовленнєвими порушеннями

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/708267/
http://csnukr.in.ua
 
Title Опанування знань з теми «Префікс» учнями молодших класів із мовленнєвими порушеннями
Овладение знаниями по теме «Приставка» учениками младших классов с тяжелыми нарушениями речи
Mastering of knowledge of the topic “Prefix” by students with speech disabilities at junior school
 
Creator Трофименко, Людмила Іванівна
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description У статті розкрито напрями, структуру, етапи методики формування морфологічних знань про будову слова у контексті вивчення теми «Префікс» у початкових класах учнями з тяжкими порушення мовлення; наведено систему вправ для 3 класу.
В статье раскрыты направления, структура, этапы методики формирования морфологических знаний о составе слова в контексте изучения темы «Приставка» в начальных классах учениками с тяжёлыми нарушениями речи; представлена система упражнений для 3 класса.
Among the current problems of the study of the Ukrainian language by students with severe speech disabilities the most important is mastering of knowledge about morpheme. Successful learning of a morphemic word structure is the central place in the mastering of a word formation, lexical semantics, an orthography and a style. In this article is presented the main directions, the structure, the stages of a method of a forming morphological knowledge about a word structure in the context of the learning theme “Prefix” at junior school by students with severe speech disabilities. It’s considered psychological mechanisms that’s determined the speech disabilities of students at junior school, the order of the forming practical and thr theoretical knowledge about the language and writing skills. There are examples for using at the lessons of Ukrainian language and special lessons of the overcoming speech disabilities of students in the third form.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/708267/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A2%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE-2017%20%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
- Трофименко, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0001-9062-0294 <http://orcid.org/0000-0001-9062-0294>) (2017) Mastering of knowledge of the topic “Prefix” by students with speech disabilities at junior school Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (82). pp. 17-26. ISSN 2312-2781