COMPARISON OF FRICTION EFFECTS IN THE ENVIRONMENT WITH USING ALGORITHM, WHICH IS BASED ON THE EQUATIONS OF PRESSURE OR DENSITY AT STUDY OF TURBOFAN MODEL
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
COMPARISON OF FRICTION EFFECTS IN THE ENVIRONMENT WITH USING ALGORITHM, WHICH IS BASED ON THE EQUATIONS OF PRESSURE OR DENSITY AT STUDY OF TURBOFAN MODEL
— ПОРІВНЯННЯ ВПЛИВУ ЗМІН СЕРЕДОВИЩА ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ МОДЕЛІ ВЕНТИЛЯТОРА ТРДД З ВИКОРИСТАННЯМ АЛГОРИТМІВ, ЩО ГРУНТУЮТЬСЯ НА РІВНЯННЯХ ТИСКУ ТА ГУСТИНИ |
|
Creator |
Кисляк, Михайло Іванович
|
|
Subject |
turbo fan; motor; mathematical modeling; noise
— — — вентилятор ТРДД; двигун; математичне моделювання; шум УДК 629.735.036.34:004.3’122(045) |
|
Description |
Using mathematical models for describing of characteristics of engine noise requires careful selection of the methods, what used during the modeling. That’s why it is necessary to compare and find those equations that make the best describing of flow parameters such as friction medium impact on the character of the flow, to ensure the adequacy of the data. This work compares two methods that are based on the equations of pressure and density equations that may describe a great variety of tasks in modified state
— Використання математичних моделей для опису характеристик шуму двигуна потребує ретельного відбору методів, що використовуються під час моделювання. Тому необхідно порівнювати і знаходити ті рівняння, що найкраще описують параметри потоку, а саме вплив тертя середовища на характер течії, для забезпечення адекватності отриманих даних. В даній роботі порівнюються два методи засновані на рівняннях тиску і рівняннях густини, які в модифікованому стані можуть описувати великий спектр задач. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-10-23
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/11958
10.18372/0370-2197.3(76).11958 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 3(76) (2017); 100-106
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 3(76) (2017); 100-106 Проблемы трения и изнашивания; № 3(76) (2017); 100-106 |
|
Language |
uk
|
|