Запис Детальніше

Професійна підготовка вчителя початкової школи до формування алгоритмічної компетентності учнів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20578/
 
Title Професійна підготовка вчителя початкової школи до формування алгоритмічної компетентності учнів
Профессиональная подготовка учителя младшей школы к формированию алгоритмической компетентности учеников
Professional Training of a Primary School Teacher for the Formation of Algorithmic Competence of Pupils
 
Creator Ващенко, Олена Миколаївна
Романенко, Людмила Віталіївна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглянуто підготовку фахівців у вищому педагогічному навчальному закладі на засадах євроінтеграційних процесів: посилення інформаційно-технологічної спрямованості освітнього процесу та формування алгоритмічної компетентності молодших школярів. Розроблено модель підготовки майбутнього вчителя початкової школи, готового до ознайомлення учнів із ІКТ, здатного самостійно знаходити, опрацьовувати та творчо застосовувати здобуті інформаційні знання у подальшій професійній діяльності.
В статье рассматривается подготовка специалистов в высшем педагогическом учебном заведении на основе евроинтеграционных процессов: усиление информационно-технологической направленности учебного процесса и формирование алгоритмической компетентности младших школьников. Разработана модель подготовки будущего учителя младшей школы, готового к ознакомлению учеников с ИКТ, способного самостоятельно находить, обрабатывать и творчески применять полученные информационные знания в дальнейшей профессиональной деятельности.
The article describes professional training at a higher pedagogical educational institution based on European integration processes: emphasis on information technology orientation of educational process and formation of algorithmic competence of primary school pupils. The model of training of future primary school teachers were developed; teachers will be ready to introduce pupils to information and communications technologies, able to apply gained informational knowledge creatively, as well as find, process, analyze and use information, think nonlinearly, use modern content, educational methods, technologies, pedagogical techniques in their activity, acquire the necessary personal qualities and be eager to self-improvement.
A modern teacher is always in an informational media, which includes numerous informational objects and connections between them, tools and technologies of gathering, accumulation, transfer, processing, creation and spreading of information, knowledge itself, along with organizational and legal structures, which support informational processes. Society by building an informational media operates in it, change and improves it. Modern scientific researches prove that improvement of society’s informational media initiates the formation of progressive trends in the development of productive forces, processes of intellectualization of activities of society’s members in all its areas, including education, change in structure of social relations and connections.
 
Publisher Інститут проблем виховання НАПН України, 2017
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20578/1/O_Vashchenko_L_Romanenko_TMPVDUM_21_2017.pdf
Ващенко, Олена Миколаївна та Романенко, Людмила Віталіївна (2017) Професійна підготовка вчителя початкової школи до формування алгоритмічної компетентності учнів Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді збірник наукових праць (21). с. 107-121. ISSN 2308-3778