Запис Детальніше

Властивості самоактуалізованої особистості студентів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20579/
 
Title Властивості самоактуалізованої особистості студентів
Свойства самоактуализированной личности студента
Traits of self-actualizing personality of students
 
Creator Старинська, Наталія Володимирівна
 
Subject Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description У статті розглядається проблема самоактуалізації особистості як складна психічна діяльність, яка вимагає чіткого визначення мети, значних вольових зусиль, спрямовану самоактивність, великих психологічних і енергетичних витрат.
Самоактуалізація студентів є одним з найважливіших етапів у становленні особистості, оскільки він пов'язаний не тільки з отриманням великого обсягу знань, а й є визначальним при отриманні професійної кваліфікації. Самоактуалізація особистості студентів у процесі навчання в вузі обумовлюється наявністю типових властивостей самоактуалізованої особистості, виділених А. Маслоу: «ефективне сприйняття реальності», «прийняття себе, інших і природи», «безпосередність, простота, природність», «центрування на проблемі», «автономія, незалежність від культури й оточення», «свіжість сприйняття», «суспільний інтерес; глибокі міжособистісні стосунки»,«розмежування засобів і цілей».
Проводиться якісний і кількісний аналіз властивостей самоактуалізованої особистості студентів. Найбільш виражені такі характеристики, як «прийняття себе, інших і природи»; «безпосередність, простота, природність»; «суспільний інтерес; глибокі міжособистісні стосунки»; «центрування на проблемі». Недостатньо вираженими характеристиками самоактуалізованої особистості студентів за А. Маслоу є «автономія, незалежність від культури й оточення»; «свіжість сприйняття»; «розмежування засобів і цілей».
В статье рассматривается проблема самоактуализации личности как сложная психическая деятельность, которая требует четкого целеполагания, значительных волевых усилий, направленную самоактивность, больших психологических и энергетических затрат.
Самоактуализация студентов представляется одним из самых важных этапов в становлении личности, поскольку он связан не только с получением большого объема знаний, но и является определяющим при получении профессиональной квалификации. Самоактуализация личности студентов в процессе обучения в вузе обуславливается наличием типичных свойств самоактуализирующейся личности, выделенных А.Маслоу: «эффективное восприятие реальности», «принятие себя, других и природы», «непосредственность, простота, естественность», «центрированность на проблеме», «автономия, независимость от культуры и окружения», «свежесть восприятия», «общественный интерес; глубокие межличностные отношения», «разграничение средств и целей».
Проводится качественный и количественный анализ свойств самоактуализирующейся личности студентов. Наиболее выражены такие характеристики, как «принятие себя, других и природы»; «непосредственность, простота, естественность»; «общественный интерес; глубокие межличностные отношения»; «центрированность на проблеме». Недостаточно выраженными характеристиками самоактуализирующейся личности студентов по А.Маслоу является «автономия, независимость от культуры и окружения»; «свежесть восприятия»; «разграничение средств и целей»
The article studies the problem of self-actualization of the personality as a complex mental activity requiring well-defined goal-setting, significant volitional efforts, directed proactivity, significant psychological and energy efforts.
Self-actualization of students is considered to be one of the most important stages in the formation of personality, since it is associated not only with obtaining extensive knowledge, but also considered to be the key factor in obtaining professional qualification. Self-actualization of the personality of students in the process of studying at the university is conditioned by the presence of typical traits of the self-actualizing personality, identified by A. Maslow: "Efficient perception of reality", "Accepting oneself, others and nature", "Spontaneity, simplicity and naturalness", "Centrality on the problem", "Autonomy, independence from culture and environment", "Freshness of perception", "Public interest. Deep interpersonal relations"," Differentiation of means and purposes".
A qualitative and quantitative analysis of the traits of the self-actualizing personality of students is being carried out. The following characteristics are the most expressed: "Acceptance of oneself, others and nature"; "Spontaneity, simplicity and naturalness"; "Public interest. Deep interpersonal relations"; " Centrality on the problem". The following traits of the self-actualizing personality of students are considered to be insufficiently expressed according to A. Maslow: "Autonomy, independence from culture and environment"; "Freshness of perception"; "Differentiation of means and purposes."
 
Publisher Kyiv-Krakow: East European Institute of Psychology/ Wschodnioeuropejski Instytut Psychologii
 
Date 2017
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20579/1/N_Starinskaya_EHSSAS_3_IL.pdf
Старинська, Наталія Володимирівна (2017) Властивості самоактуалізованої особистості студентів European humanities studies: State and Society (3). с. 161-171. ISSN 2413-9025