Запис Детальніше

Процесно орієнтоване лідерство керівника закладу освіти у контексті теорії спіральної динаміки

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20604/
http://elite-journal.org/
 
Title Процесно орієнтоване лідерство керівника закладу освіти у контексті теорії спіральної динаміки
Process oriented leadership of head of an educational institution in the context of spiral dynamics theory
Процесcно ориентированное лидерство руководителя учебного заведения в контексте теории спиральной динамики
 
Creator Линьов, Костянтин Олександрович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена розгляду лідерства керівника закладу освіти крізь призму теорії спіральної динаміки. Аналізується еволюція феномену лідерства за останні сто років від особистісно орієнтованого до процесно орієнтованого. Від зосередженості на позиції в організації, ролі керівника, його якостей, рис, компетентностей, поведінки до розуміння лідерства як взаємодії лідера з послідовниками, яка з’являється у процесі спільної діяльності, як нової парадигми управління на основі авторитету та впливу. Автор досліджує сутність теорії спіральної динаміки, ключем до розуміння якої є еволюція систем цінностей та парадигм мислення особистості. Зазначається, що теорія дозволяє визначити структуру переконань, образ мислення, основні мотиви та передумови лідерства керівника закладу освіти. Автор розглядає і робить висновок про розвиток культури лідерства, характеризує особистість лідера відповідно тієї чи іншої парадигми мислення. Від сучасного керівника-лідера вимагається наявність стратегічного та глобального мислення, високого рівня емоційного інтелекту; здатність вибудовувати стратегії та комунікації у закладі освіти, застосування у взаємовідносинах із співробітниками методів фасилітації та коучингу.
The article is devoted to the leadership of the head of an educational institution through the prism of spiral dynamics theory. Analyzed the evolution of the phenomenon of leadership over the last hundred years from personally oriented to a process oriented. From focus on positions in the organization, the role of leader, his qualities, traits, competencies, behavior to understanding leadership as the interaction between leader and followers that appears in the process of joint activities, as a new paradigm of management based on authority and influence. The author explores the essence of the theory of spiral dynamics. The key to understanding theory is the evolution of personalities values systems and paradigms of thinking. It is noted that the theory allows to determine the structure of beliefs, way of thinking, the main motives and background of leadership. The author made conclusion about anatomy and culture of leadership, characterizes the personality of the leader in accordance to a paradigm of thinking. Leader need to have strategic and global thinking, a high level of emotional intelligence, the ability to build a strategy and communication in educational institutions, to use in relations with followers facilitation and coaching tools.
Статья посвящена рассмотрению лидерства руководителя образовательного учреждения через призму теории спиральной динамики. Анализируется эволюция феномена лидерства за последние сто лет, от личностно ориентированного до процессно ориентированного. От сосредоточенности на позиции в организации, роли руководителя, его качеств, черт, компетентностей, поведения до понимания лидерства как взаимодействия лидера и последователей, которое появляется в процессе совместной деятельности, как новой парадигмы управления на основе авторитета и воздействия. Автор исследует сущность теории спиральной динамики, ключом к пониманию которой есть эволюция систем ценностей и парадигм мышления личности. Отмечается, что теория позволяет определить структуру убеждений, образ мышления, основные мотивы и предпосылки лидерства руководителя учебного заведения. Автор рассматривает и делает вывод о развитии культуры лидерства, характеризует личность лидера в соответствии с той или иной парадигмой мышления. От современного руководителя-лидера требуется наличие стратегического и глобального мышления, высокого уровня эмоционального интеллекта; способность выстраивать стратегии и коммуникации в учебном заведении, применять во взаимоотношениях с сотрудниками методы фасилитации и коучинга.
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20604/1/index.html
Линьов, Костянтин Олександрович (2017) Процесно орієнтоване лідерство керівника закладу освіти у контексті теорії спіральної динаміки International Scientific Journal of Universities and Leadership (1 (4)). ISSN 978-617-7288-08-03