Запис Детальніше

Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://eprints.oa.edu.ua/6363/
 
Title Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику"
(Features of organization of educational-educator process of children of risk group)
 
Creator Войтко, В. В. (V. Voitko)
 
Subject Education
 
Description У даній статті розглядаються педагогічні умови й особливості впровадження особистісно орієнтованого підходу в процес виховання дітей «групи ризику». Розглянуто вплив гуманістичної психології на здійснення особистісно орієнтованого підходу. Проаналізовано специфічні риси педагогічних й психологічних передумов впровадження особистісно орієнтованого підходу.
(Pedagogical conditions and peculiarities of implementation of a person-centred approach in the process of upbringing the "risk group" children are considered in this paper. Infl uence of humanistic psychology on implementation of the person-centred approach is considered. Specific features of pedagogical and psychological prerequisites for the implementation of the person-centred approach have been analysed.)
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://eprints.oa.edu.ua/6363/1/79.pdf
Войтко, В. В. (V. Voitko) (2017) Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group). Educational and Philological Sciences. pp. 222-224.