Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group)
Цифровий архів НаУОА
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation |
http://eprints.oa.edu.ua/6363/
|
|
| Title |
Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group) |
|
| Creator |
Войтко, В. В. (V. Voitko)
|
|
| Subject |
Education
|
|
| Description |
У даній статті розглядаються педагогічні умови й особливості впровадження особистісно орієнтованого підходу в процес виховання дітей «групи ризику». Розглянуто вплив гуманістичної психології на здійснення особистісно орієнтованого підходу. Проаналізовано специфічні риси педагогічних й психологічних передумов впровадження особистісно орієнтованого підходу. (Pedagogical conditions and peculiarities of implementation of a person-centred approach in the process of upbringing the "risk group" children are considered in this paper. Infl uence of humanistic psychology on implementation of the person-centred approach is considered. Specific features of pedagogical and psychological prerequisites for the implementation of the person-centred approach have been analysed.) |
|
| Date |
2017
|
|
| Type |
Article
PeerReviewed |
|
| Format |
application/pdf
|
|
| Language |
uk
|
|
| Identifier |
http://eprints.oa.edu.ua/6363/1/79.pdf
Войтко, В. В. (V. Voitko) (2017) Особливості організації навчально-виховного процесу дітей "групи ризику" (Features of organization of educational-educator process of children of risk group). Educational and Philological Sciences. pp. 222-224. |
|