Теоретичні та прикладні аспекти формування екологічної культури школярів у процесі фізичного виховання
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21062/
|
|
Title |
Теоретичні та прикладні аспекти формування екологічної культури школярів у процесі фізичного виховання
Теоретические и прикладные аспекты формирования экологической культуры школьников в процессе физического воспитания Theoretical and applied aspects of the formation of ecological culture of schoolchildren in the process of physical education |
|
Creator |
Андрєєва, Олена Валеріївна
Головач, Інна Іванівна Хрипко, Інна Василівна |
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
Мета: науково обґрунтувати і розробити програму занять з використанням засобів екологічного туризму для учнів молодшого шкільного віку, спрямовану на формування екологічної культури школярів. Матеріал і методи: педагогічний експеримент був проведений у вигляді констатувального (191 школяр: 96 хлопчиків, 95 дівчаток) і формувального (50 школярів). Рівень екологічної культури школярів оцінювали за методикою О. В. Аса- фової. Оцінка рівня фізичного здоров’я проводилася за методикою Г. Л. Апанасенка. Результати: теоретично обґрунтовано і розроблено модель екологічної культури школярів молодшого шкільного віку, яка включає такі компоненти: аксіологічний, мотиваційний, діяльнісний, когнітивний, та визначено основні критерії та рівні її сформованості у школярів. Виявлено загалом низький рівень екологічної культури учнів. Встановлено, що ді- євими формами екологічного туризму є екологічний урок, екологічна стежка, екологічна гра, екологічний похід вихід- ного дня, екологічна екскурсія, екологічний табір. Зазначені засоби використані при побудові програми фізкультурно- оздоровчих занять. Висновки: зафіксовано позитивний вплив розробленої програми занять екологічним туризмом на показники фізич- ного стану, формування екологічної культури, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку дітей молодшо- го шкільного віку. Аннотация. Елена Андреева, Инна Головач, Инна Хрипко. Теоретические и прикладные аспекты формирования экологической культуры школьников в процессе физического воспитания. Цель: научно обосновать и разработать про- грамму занятий с использованием средств экологического туризма для учащихся младшего школьного возраста, направленную на формирование экологической культуры школьников. Материал и методы: педагогический эксперимент был проведен в виде констатирующего (191 школьник: 96 мальчиков, 95 девочек) и формирующего (50 школьников). Уровень экологической культуры школьников оценивали по методике А. В. Асафа. Оценка уровня физического здоровья проводилась по методике Г. Л. Апанасенко. Результаты: теоретически обоснована и разработана модель экологической культуры школьников младшего школьного возрас- та, которая включает такие компоненты: аксиологический, мотивационный, деятельностный, когнитивный, и определены основные критерии и уровни ее сформированности у школьников. Выявлено вцелом низкий уровень экологической культуры учащихся. Уста- новлено, что действенными формами экологического туризма является экологический урок, экологическая тропа, экологическая игра, экологический поход выходного дня, экологическая экскурсия, экологический лагерь. Указанные средства использованы при построении программы физкультурно-оздоровительных занятий. Выводы: зафиксировано положительное влияние разработанной программы занятий экологическим туризмом на показатели физического состояния, формирование экологической культуры, организацию полезного досуга и активного отдыха детей младшего школьного возраста. Ключевые слова: программа, экологический туризм, экологическая культура, школьники, физическое воспитание. Abstract. Оlena Andrieieva, Inna Holovach & Inna Khrypko. Theoretical and applied aspects of the formation of ecological culture of schoolchildren in the process of physical education. Purpose: scientifically substantiate and develop a program of classes using ecological tourism for primary school age children, aimed at the formation of ecological culture of schoolchildren. Material & Methods: pedagogical experiment was carried out in the form of ascertaining (191 schoolchildren: 96 boys, 95 girls) and formative (50 schoolchildren). The level of ecological culture of schoolchildren was assessed by the method of A. V. Asafova. The assessment of the level of physical health was carried out according to the method of G. L. Apanasenko. Results: model of ecological culture of schoolchildren of primary school age is theoretically grounded and developed, which includes the following components: axiological, motivational, activity, cognitive, and the basic criteria and levels of its formation in schoolchildren. The low level of ecological culture of schoolchildren is revealed. It is established that effective forms of ecological tourism are the ecological lesson, the ecological path, the ecological game, the ecological trip of the day off, the ecological excursion, the ecological camp. These funds were used to build a program of physical preparedness. Conclusion: positive influence of the developed program of ecological tourism on the indicators of physical condition, formation of ecological culture, organization of useful leisure and active recreation of children of primary school age. |
|
Publisher |
Слобожанський науково-спортивний вісник
|
|
Date |
2017-10-31
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21062/1/O_Andreeva_I_Holovach_I_Hripko_SNSV_5%2861%29_KUBG.pdf
Андрєєва, Олена Валеріївна та Головач, Інна Іванівна та Хрипко, Інна Василівна (2017) Теоретичні та прикладні аспекти формування екологічної культури школярів у процесі фізичного виховання Слобожанський науково-спортивний вісник (5(61)). с. 18-23. ISSN 1991-0177, 1999-818X |
|