Запис Детальніше

Особливості роботи над епітетами як виразниками образності мовлення на уроках читання в початковій школі

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/21203/
 
Title Особливості роботи над епітетами як виразниками образності мовлення на уроках читання в початковій школі
Peculiarities of investigating epithets as expressive means of the language imagery during reading classes in the primary shool
Особенности работы над эпитетами как выразители образной речи на уроках чтения в начальной школе
 
Creator Паламар, Світлана Павлівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті висвітлено роботу над художнім образом на уроках літературного читання для повноцінного сприйняття художнього твору, розглянуто особливості роботи над епітетами як виразниками образності на уроках читання в початкових класах.
Автор демонструє ефективні прийоми аналізу мовних
засобів, за допомогою яких створюються художні образи,
тому що саме на культурі сприйняття поетичності,
образності художнього слова слід розвивати культуру
мовлення школярів і образність їхнього мовлення, зокрема.
Використані такі етапи роботи на уроці: прийом вибіркового читання; спостереження над художнім текстом; словникова робота; різні форми ілюстрування
тексту. Формування образного мовлення молодших школярів ґрунтується на врахуванні механізму художньо-образного сприймання тексту й має у своїй структурі такий ключовий елемент, як осягнення поетичного слова й образу на основі асоціативного, образного мислення, фантазії, що супроводжується інтелектуальномовленнєвою активністю й словесною творчістю.
The article addresses the work on the artistic
image during the literature reading lessons in order to reach a great degree of understanding of the work of art. It also examines the specificity of work with epithets, as features of the figurative speech.
The author illustrates the effective linguistic analysis
methods with the help of which artistic images are created, because cultural perception of poetry and imagery of the artistic speech should be the bases for development of pupils’ speech culture and imagery of their language in particular.
The following stages of work during the lesson have been
examined: selective reading; observation of the artistic text; dictionary work; various forms of text illustration. Shaping the imaginative speech of junior pupils is based on taking into consideration the mechanism of artistic text comprehension and contains such key structural element as understanding of poetic words and image building on associative, imaginative thinking, phantasy accompanied by intellectual as well as speech activity and verbal creativity.
В статье освещена работа над художественным образом на уроках литературного чтения для полноценного восприятия художественного произведения, рассмотрены особенности работы над эпитетами как выразителями образности на уроках чтения в начальных классах.
Автор демонстрирует эффективные приемы анализа
языковых средств, с помощью которых создаются
художественные образы, так как именно на культуре
восприятия поэтичности, образности художественного
слова следует развивать культуру речи школьников и
образность их речи, в частности.
Использованы следующие этапы работы на уроке:
прием выборочного чтения; наблюдения над художественным текстом; словарная работа; различные формы иллюстрирования текста. Формирование образной речи младших школьников основывается на учете механизма художественно-образного восприятия текста и имеет в своей структуре такой ключевой элемент, как постижение поэтического слова и образа на основе ассоциативного, образного мышления, фантазии, сопровождается интеллектуально-речевой активностью и словесным творчеством.
 
Publisher Київський міжрегіональний університет
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/21203/1/Palamar_S_P_FCDD_2017.pdf
Паламар, Світлана Павлівна (2017) Особливості роботи над епітетами як виразниками образності мовлення на уроках читання в початковій школі Педагогічна теорія і практика. Збірник наукових праць (1 (6)). с. 408-426. ISSN 2219-438Х