Abstract |
Стаття присвячена завданню зниження енергонавантаженості металополімерних пар тертя стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок. Детально аналізуються явища і процеси нанотрибологічного характеру в парах тертя стрічково-колодкового гальма на основі використання біполярних фрикційних елементів, які вмонтовані у гальмівні шківи бурових лебідок. Здійснено аналіз процесів, що відбуваються з компонентами полімерних матеріалів при зміненні електричних полів та при взаємодії ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкового гальма. Запропонований пристрій електротермостимульованої деполяризації взаємодіючих ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок, який в порівнянні з традиційними конструкціями стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок має ряд переваг. Досягнуто зниження енергонавантаженості металополімерних пар тертя запропонованої конструкції стрічково-колодкового гальма на різних режимах їх навантаження, що дозволило експлуатувати фрикційні накладки гальма за поверхневих температур, нижче допустимих для їх матеріалів. Це дозволило не тільки зменшити сили тертя, але і стабілізувати зносо-фрикційні характеристики фрикційних вузлів стрічково-колодкового гальма. При цьому відбувається зменшення зносу робочих поверхонь фрикційних накладок стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок. |