Abstract |
В роботі, на підставі узагальнення статистичних даних з аварійності магістральних трубопроводів у межах України, визначені найтиповіші їх підмови та причини виникнення. Одержано математичний розв’язок за допомогою матриці основних показників екологічної небезпеки для прогнозування масштабів забруднення довкілля при відмовах нафтопроводів. Вивчено проникність грунтів різного гранулометричного складу при фільтрації сирої нафти і дизельного палива та формування нафтового забруднення у підземних водах і перекриваючих їх відкладах. Виконані розрахунки інтенсивності витоку газу метану при корозійних пошкодженнях трубопроводу користуючись рівняннями термодинаміки тіла зі змінною масою, а для прогнозування динамічних параметрів витоку газу при відмові трубопроводу на повний переріз розроблено математичну модель на базі системи рівнянь руху, нерозривності та енергії. Запропоновано методи їх практичної реалізації. При проектуванні продуктопроводів (ШФЛВ) розроблені методичні основи кількісної оцінки ризику. Скорегована концепція удосконалення технологічного проектування трубопровідного транспорту нафти і газу та ене ргозбереження. |