Abstract |
Розроблену раніше методику дослідження деформації га руйнування морських трубопроводів доповнено моделюванням процесу укладання трубопроводу на дно моря І-методом. Вивчено вплив передексплуатаційних навантажень в процесі укладання на фізико-механічні характеристики сталі трубопроводу та показано, що переднавантаження Б-методом зменшує рівень границі текучості трубної сталі 09Г2С до 42 %, а зварного з’єднання - до 50 %. Вперше встановлено закономірності впливу передексплуатаційних навантажень та агресивної дії корозивного середовища (морської води) на загальну довговічність та ресурс і відносний ресурс безпечної експлуатації основного металу і зварного з’єднання морського трубопроводу. Вивчено кінетику електродного потенціалу зразків основного металу та зварного з’єднання морського трубопроводу з урахуванням переднавантаження за моделлю S- та J-методів укладання і без нього при низькочастотному навантаженні у морській воді, яка дає змогу відслідковувати процес нагромадження пошкоджень у матеріалі трубопроводу. |