Abstract |
Створено сучасні раціональні та екологічні схеми утилізування та рекуперації нафтовмісних відходів залізничних підприємств, що дозволяє зменшити техногенне навантаження, пов’язаного з їх накопиченням, поводженням та мінімізацією. На основі наукових досліджень виявлена можливість використання сорбентів для підвищення значень pH кислих олив після обробки їх сульфатною кислотою. Вивчена можливість використання ПАР з алкілбензосульфокислотою для відновлення олив. Запропонований новий метод відновлення та регенерації моторних олив, для якого отримані кінетичні залежності освітлення моторних олив, що дозволили визначити мінімальний час освітлення та найефективнішу ПАР. Максимальний ефект очистки при цьому склав 96 %, вихід очищеного продукту - 94 %. Запропоновано принциповий метод реагентної переробки нафтошламу із застосуванням декантера і теплообмінника з додаванням ПАР для підвищення ступеню розділення шламів, для якого отримані кінетичні залежності ступеню розділення технологічного шламу, що дозволили визначити найефективнішу ПАР. Розроблена функціональна еколого-хіммотологічна схема поводження з нафтопродуктами на залізничному транспорті. Виконано техніко-економічне обгрунтування запропонованих схем, а також розрахована еколого-економічна ефективність від впровадження запропонованої схеми утилізації відпрацьованих олив і шламів. |