Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21316/
|
|
Title |
Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності
Внедрение педагогических условий формирования профессионально ценностных ориентаций студентов художественно-педагогических специальностей в процессе музыкально-исполнительской деятельности The introduction of pedagogical conditions of formation of professional valve system among the students of artistic and pedagogical specialities in the process of musical performing activity |
|
Creator |
Плохотнюк, Олександр Сергійович
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті автором розглянуто можливості впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів-музикантів. Висвітлено теоретично обґрунтовані педагогічні умови формування зазначеної якості особистості та досліджено особливості їх впровадження у процесі музично-виконавської діяльності
В статье рассмотрены возможности внедрения педагогических условий формирования профессионально ценностных ориентаций студентов-музыкантов. Указаны теоретически обоснованные педагогические условия формирования указанного качества личности, а также исследованы особенности их внедрения в процессе музыкально-исполнительской деятельности The article considers possibility of introduction of pedagogical conditions of formation of professional value orientations of students-musicians. Stated theoretically grounded pedagogical conditions of formation of the mentioned qualities of a personality: а) strengthening the value orientation of the professionally oriented disciplines through: the inclusion of accolate component in the content of professionally oriented disciplines, the creation of value-semantic learning situations, the use in the educational process of works of musical art corresponding to the individual level of preparedness of the students; b) gradual mastery of music performance skills as a basis of professional formation of students, taking into account their personal and professionally significant qualities; c) the focus of independent work in music and the performing disciplines on developing the ability of students to creative interpretations of music, self-development of future specialists; d) the inclusion of an active value oriented musical-performing activity in the framework of a concert practices aimed at securing positive personal professionally important qualities, the humanistic content of professional value orientations |
|
Publisher |
РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
|
|
Date |
2017-03
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21316/1/O_Plokhotnyuk_NZ_157_IM.pdf
Плохотнюк, Олександр Сергійович (2017) Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (157). с. 118-123. ISSN 978-966-7406-57-8 |
|