Запис Детальніше

Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/21316/
 
Title Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності
Внедрение педагогических условий формирования профессионально ценностных ориентаций студентов художественно-педагогических специальностей в процессе музыкально-исполнительской деятельности
The introduction of pedagogical conditions of formation of professional valve system among the students of artistic and pedagogical specialities in the process of musical performing activity
 
Creator Плохотнюк, Олександр Сергійович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті автором розглянуто можливості впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів-музикантів. Висвітлено теоретично обґрунтовані педагогічні умови формування зазначеної якості особистості та досліджено особливості їх впровадження у процесі музично-виконавської діяльності
В статье рассмотрены возможности внедрения педагогических условий формирования профессионально ценностных ориентаций студентов-музыкантов. Указаны теоретически обоснованные педагогические условия формирования указанного качества личности, а также исследованы особенности их внедрения в процессе музыкально-исполнительской деятельности
The article considers possibility of introduction of pedagogical conditions of formation of professional value orientations of students-musicians. Stated theoretically grounded pedagogical conditions of formation of the mentioned qualities of a personality: а) strengthening the value orientation of the professionally oriented disciplines through: the inclusion of accolate component in the content of professionally oriented disciplines, the creation of value-semantic learning situations, the use in the educational process of works of musical art corresponding to the individual level of preparedness of the students; b) gradual mastery of music performance skills as a basis of professional formation of students, taking into account their personal and professionally significant qualities; c) the focus of independent work in music and the performing disciplines on developing the ability of students to creative interpretations of music, self-development of future specialists; d) the inclusion of an active value oriented musical-performing activity in the framework of a concert practices aimed at securing positive personal professionally important qualities, the humanistic content of professional value orientations
 
Publisher РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
 
Date 2017-03
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/21316/1/O_Plokhotnyuk_NZ_157_IM.pdf
Плохотнюк, Олександр Сергійович (2017) Впровадження педагогічних умов формування професійно ціннісних орієнтацій студентів мистецько-педагогічних спеціальностей у процесі музично-виконавської діяльності Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (157). с. 118-123. ISSN 978-966-7406-57-8