Запис Детальніше

Influence of informative society on the modernization process modern education (philosophical analysis)

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/21328/
 
Title Influence of informative society on the modernization process modern education (philosophical analysis)
Вплив інформаційного суспільства на процес модернізації
сучасної освіти (філософський аналіз)
Влияние информационного общества на процесс модернизации
современного образования (философский анализ)
 
Creator Овсянкіна, Людмила Анатоліївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The specificity of the development of the modern information society is considered and problems arising in Ukraine are analyzed due to the lack of coordination of the rates of economic development, technologies and production, and educational complex. The emphasis is placed on the fact that modern Ukrainian society is experiencing a difficult period of its development, when in the public consciousness the values of the previous era continue to dominate, and modern realities require from the person completely different landmarks. Education in the information society is analyzed as the dominant sphere, from which serious scientific developments and substantiated practical recommendations for the preparation of a specialist of a new type, adequate to the modern scientific and technological potential of the planetary community, are expected.
The article focuses on the features of the modern information society: rapid dynamic development; intensive information exchange; cross-cultural communication; expansion of freedom and openness of communication and cooperation; uncertainty; nonlinearity; stochasticity; unpredictable nature of change.
It is proved that the ideological and methodological principles of the educational process should be oriented on a holistic scientific picture of the world and man based on the comprehension of the latest results of all sciences. Only a harmonious combination of the values of the society of the 20th and 21st centuries, bringing them to a higher integrated level of global wisdom, anticipating conflicts of these values and the possible consequences of the development of information technologies can save the situation and become a step towards the future of civilized human development.
Розглядається специфіка розвитку сучасного інформаційного суспільства й аналізуються проблеми, що виникають в Україні через неузгодження темпів розвитку економіки, технологій, виробництва й освітнього комплексу. Акцентується увага на тому, що сучасне українське суспільство переживає складний період свого розвитку, коли у суспільній свідомості продовжують домінувати ще цінності попередньої епохи, а сучасні реалії потребують від особистості вже інших орієнтирів. Освіта в інформаційному суспільстві аналізується як домінуюча сфера, від якої очікують серйозних наукових розробок та обґрунтованих практичних рекомендацій для підготовки фахівця нового типу, адекватного сучасному науково-технологічному потенціалу планетарного співтовариства.
У статті акцентується увага на рисах сучасного інформаційного суспільства: стрімкий динамічний розвиток; інтенсивний обмін інформацією; кроскультурні комунікації; розширення свободи, відкритості спілкування та співпраці; невизначеність; нелінійність; стохастичність; непередбачуваний характер змін.
Доведено, що світоглядні й методологічні засади освітнього процесу мають бути орієнтовані на цілісну наукову картину світу й людини, що спирається на осмислення новітніх результатів усіх наук. Тільки гармонійне поєднання цінностей суспільства ХХ і ХХІ ст., виведення їх на більш високий інтегрований рівень глобальної мудрості, передбачення конфліктів цих цінностей та можливих наслідків розвитку інформаційних технологій, може врятувати ситуацію і стати кроком до майбутнього цивілізованого розвитку людства.
Рассматривается специфика развития современного информационного общества и анализируются проблемы, которые возникают в Украине из-за несогласованности темпов развития экономики, технологий, производства и образовательного комплекса. Акцентируется внимание на том, что современное украинское общество переживает сложный период своего развития, когда в общественном сознании продолжают доминировать еще ценности предыдущей эпохи, а современные реалии требуют от личности уже других ориентиров. Образование в информационном обществе анализируется как доминирующая сфера, от которой ожидают серьезных научных разработок и обоснованных практических рекомендаций для подготовки специалиста нового типа, адекватного современному научно-технологическому потенциалу планетарного сообщества.
В статье акцентируется внимание на чертах современного информационного общества: стремительное динамичное развитие; интенсивный обмен информацией; кросскультурные коммуникации; расширение свободы, открытости общения и сотрудничества; неопределенность; нелинейность; стохастичность; непредсказуемый характер изменений.
Доказано, что мировоззренческие и методологические основы образовательного процесса должны быть ориентированы на целостную научную картину мира и человека, которая базируется на осмыслении новейших результатов всех наук. Только гармоничное сочетание ценностей общества XX и XXI ст., вывод их на более высокий интегрированный уровень глобальной мудрости, предвидения конфликтов этих ценностей и возможных последствий развития информационных технологий, может спасти ситуацию и стать шагом к будущему цивилизованному развитию человечества.
 
Publisher Гнозис
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/21328/1/L_Ovsiankina_GVDVNZ_2%2876%29_IS.pdf
Овсянкіна, Людмила Анатоліївна (2017) Вплив інформаційного суспільства на процес модернізації сучасної освіти (філософський аналіз) Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць- Тематичний випуск "Вища овіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору", 2(76) (21). с. 314-320.