Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «Соціальна інформатика»
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20843/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/91/124#.WgWsFlS0PIU |
|
Title |
Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «Соціальна інформатика»
Опыт междисциплинарных проектно-ориентированного обучения при подготовке магистров по специализации «Социальная информатика» Experience of inter-dissiplanal project-oriented education at master preparation for specialization "Social informatics" |
|
Creator |
Машкіна, Ірина Вікторівна
Носенко, Тетяна Іванівна |
|
Subject |
Erih Plus
|
|
Description |
У статті розглянуто досвід застосування проектно-орієнтованого навчання при підготовці фахівців спеціальності «Комп’ютерні науки та інформаційні технології» за спеціалізацією «соціальна інформатика». Розглядається сутність та зміст проектування як інноваційного методу в дидактиці та методиці вищої школи. Визначено, що проектна технологія навчання студентів має забезпечувати: по перше, необхідний і достатній обсяг теоретичних знань і практичних навичок студентів при ефективному зворотному зв’язку, контролі і регулюванні на всіх етапах навчання; по-друге, умови для використання методики як засобу навчання; по-третє, свідомість і глибину сформованих фахових компетентностей. Сформульовані переваги та недоліки проектно-орієнтованого навчання, запропоновані шляхи вирішення проблем. Описані організаційні етапи проектно-орієнтованого навчання та ролі кожного з учасників – викладача та студентів. Розкрито структуру проектної діяльності у процесі реалізації міждисциплінарного проекту при навчанні магістрів. Показано взаємозв’язок проектної діяльності з дослідницькими методами. З’ясовано роль проектної діяльності у забезпеченні особистісно-орієнтованого навчання та формування професійних компетентностей, сформульовані професійні компетентності для кожного етапу проектної діяльності. Проаналізовано вимоги сучасного ринку праці до випускника та наведено перелік фахових компетенцій. Подано етапи реалізації пролонгованого на чотири семестри проекту при викладанні кількох дисциплін: Соціальна інформатика, Сучасні методи дослідження соціальної інформації, Моделювання соціальних процесів, ІКТ управління соціальними системами. Визначено, що освітня система не може повністю перейти на проектно-орієнтований підхід до навчання, але використання даної технології організації навчання має широкі можливості у формуванні людини нової формації, а також підготовці студентів до реалізації на практиці отриманих знань. Застосування проектно-орієнтованого навчання вимагає удосконалення навчальних планів та робочих програм, переосмислення мети самостійної роботи студентів.
В статье рассмотрен опыт применения проектно-ориентированного обучения при подготовке специалистов по специальности «Компьютерные науки и информационные технологии» по специальности «социальная информатика». Рассматривается сущность и содержание проектирования как инновационного метода в дидактике и методике высшей школы. Определено, что проектная технология обучения студентов должна обеспечивать: во-первых, необходимый и достаточный объем теоретических знаний и практических навыков студентов при эффективном обратной связи, контроле и регулировании на всех этапах обучения; во-вторых, условия для использования методики как средства обучения; в-третьих, сознание и глубину сложившихся профессиональных компетенций. Сформулированы преимущества и недостатки проектно-ориентированного обучения, предложены пути решения проблем. Описанные организационные этапы проектно-ориентированного обучения и роли каждого из участников - преподавателя и студентов. Раскрыта структура проектной деятельности в процессе реализации междисциплинарного проекта при обучении магистров. Показана взаимосвязь проектной деятельности с исследовательскими методами. Выяснена роль проектной деятельности в обеспечении личностно-ориентированного обучения и формирования профессиональных компетенций, сформулированы профессиональные компетентности для каждого этапа проектной деятельности. Проанализированы требования современного рынка труда к выпускнику и приведен перечень профессиональных компетенций. Подано этапы реализации пролонгированного на четыре семестра проекта при преподавании нескольких дисциплин: Социальная информатика, Современные методы исследования социальной информации, Моделирование социальных процессов, ИКТ управления социальными системами. Определено, что образовательная система не может полностью перейти на проектно-ориентированный подход к обучению, но использование данной технологии организации обучения имеет широкие возможности в формировании человека новой формации, а также подготовке студентов к реализации на практике полученных знаний. Применение проектно-ориентированного обучения требует усовершенствования учебных планов и рабочих программ, переосмысления цели самостоятельной работы студентов. The article examines the experience of applying project-oriented training in the training of specialists in the specialty "Computer Science and Information Technologies" in the field of "social informatics". The essence and content of designing as an innovative method in didactics and methodology of high school are considered. It is determined that the project technology of student training should provide: firstly, the necessary and sufficient amount of theoretical knowledge and practical skills of students with effective feedback, control and regulation at all stages of training; second, the conditions for the use of the method as a means of training; and thirdly, the consciousness and depth of the formed professional competencies. Formulated advantages and disadvantages of project-oriented training, proposed solutions to problems. Organizational stages of project-oriented learning and the role of each of the participants - the teacher and students are described. The structure of the project activity in the process of implementation of the interdisciplinary project in the study of masters is revealed. The relationship between the project activity and the research methods is shown. The role of project activity in providing person-oriented training and formation of professional competencies is formulated, professional competences are formulated for each stage of the project activity. The requirements of the modern labor market to the graduate are analyzed and a list of professional competencies is given. The stages of realization of the four-semester project prolonged in the course of teaching several disciplines are given: Social Informatics, Modern Methods of Researching Social Information, Modeling of Social Processes, ICT Management of Social Systems. It has been determined that the educational system can not completely switch to a project-oriented approach to learning, but the use of this learning organization technology has ample opportunities in shaping a person of a new formation, as well as preparing students for the practical implementation of the knowledge gained. Application of project-oriented training requires the improvement of curricula and work programs, rethinking the purpose of independent work of students. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2017-09-08
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20843/1/3
Машкіна, Ірина Вікторівна та Носенко, Тетяна Іванівна (2017) Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «Соціальна інформатика» Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. ISSN 2414-0325 |
|