Інтермедіальність як прояв міжмистецької поліфонії у новелах Ольги Кобилянської
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20991/
|
|
Title |
Інтермедіальність як прояв міжмистецької поліфонії у новелах Ольги Кобилянської
|
|
Creator |
Волошук, Лариса Валентинівна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті зроблено спробу аналізу явища інтермедіальності, витоків і теоретичного обґрунтування. Акцентовано увагу на необхідності кореляції підходів до цілісного осягнення творів літератури через призму інтермедіальності. Проблема міжмистецьких зв’язків не нова й осмислювалася як самими митцями, так і багатьма вченими. Види мистецтва взаємодіють між собою, взаємопроникають, транспонуються. Поняття інтермедіальності виникає наприкінці XX століття саме на основі міжмистецьких взаємозв’язків. До нашого часу дослідження, що стосуються інтермедіальності в літературознавстві, залишаються досить новим напрямом аналізу, суть якого зосереджено на взаємодії авторських свідомостей, художніх текстів, рецепції читача. Інтермедіальні дослідження покликані розкрити фіксацію у художньому творі іномедійних вкраплень, що, по суті, розгерметизовує художню літературу. О. Кобилянська у творах малої прози надавала великого значення звукозображальним елементам, перспективі музичної творчості у змалюванні природи людських пристрастей, ліро-драматичним малюнкам пейзажного характеру.
В статье сделана попытка анализа явления интермедиальности, истоков и теоретического обоснования. Акцентировано внимание на необходимости корреляции подходов к целостному постижению произведений литературы через призму интермедиальности. Проблема межхудоственных связей не нова и осмысливалась как самими художниками, так и многими учеными. Виды искусства взаимодействуют между собой, взаимопроникают, транспонируются. Понятие интермедиальности возникает в конце XX века именно на основе межхудожественных связей. До настоящего времени исследования, касающиеся интермедиальности в литературоведении, остаются достаточно новым направлением анализа, суть которого сосредоточена на взаимодействии авторского видения, художественных текстов, рецепции читателя. Интермедиальные исследования призваны раскрыть фиксацию в художественном произведении иномедийних елементов, что, по сути, розгерметизовывает художественную литературу. О. Кобылянская в произведениях малой прозы придавала большое значение звукоизобразительным элементам, перспективе музыкального творчества в изображении природы человеческих страстей, лирико-драматическим рисункам пейзажного характера. This article tells about the attempt of analyzing the notion of intermedia, sts background and theoretic backing.Attention is paid to the necessity of correlation of approaches which help to comprehend literary works through the prism of intermedia. The problem of connections between the arts isn't new and it was thought through by artists as well as by many scholars. Art forms cooperate with each other, interpenetrate, transpose. The concept of intermedia appears in the end of XX century exactly on the ground of interconnections between arts. By this point in time studies,referred to the intermedia in literature, continue to be a new branch of analysis, the core of which is focused on the integrity of author's consciousnesses, works of art, reader's reception. The intermedia explorations appeal for discovering the fixation of other-media inclusions to the literary work of art, which, in fact, encapsulate the fine literature. O. Kobylianska, in her works of flash fiction, paid great attention to sound-imitating elements, the perspective of music art in depicting the nature of human desires, lyrical dramatic pictures of landscape character. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20991/1/L_Voloshuk_Synopsis.pdf
Волошук, Лариса Валентинівна (2017) Інтермедіальність як прояв міжмистецької поліфонії у новелах Ольги Кобилянської Синопсис: текст, контекст, медіа (17). ISSN 2311-259X |
|