Запис Детальніше

Особливості самодетермінації студентів з інвалідністю

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709060/
http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/2311
 
Title Особливості самодетермінації студентів з інвалідністю
Сharacteristics of self-determination of students with disabilities
 
Creator Serdiuk, Liudmyla
Baranauskienė, Ingrida
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядаються психологічні особливості студентів що мають інвалідність. Виявлені їхні індивідуально-психологічні особливості, свідчать про переважаючу сформованість у даної категорії осіб ефективних моделей взаємодії із соціальним оточенням, адекватного самоприйняття, достатньо активну суб’єктну життєву позицію. Визначено, що найбільше значення на розвиток складових самодетермінації студентів з інвалідністю мають такі особистісні утворення як життєві цілі, особистісна автономія, прагнення до особистісного зростання, впевненість в собі.
The article describes the psychological characteristics of students with disabilities. Their individual psychological characteristics are identified and they indicate existence at such students of effective models of interactions with their social environment, adequate self-acceptance, enough active life philosophy. The article determines that such personality formations as life goals, personal autonomy, desire for personal growth, self-confidence are the most important for development of self-determination of students with disabilities.
 
Publisher Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709060/1/document.pdf
- Serdiuk, Liudmyla and Baranauskienė, Ingrida (2017) Сharacteristics of self-determination of students with disabilities Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference, 3. pp. 105-116. ISSN 1691-5887