Запис Детальніше

Специфіка відображення просторово-часових уявлень дітьми дошкільного віку в зображувальній діяльності

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/21204/
 
Title Специфіка відображення просторово-часових уявлень дітьми дошкільного віку в зображувальній діяльності
Specificity of spatial and temporal representations display by preschool children in the pictorial activity
Специфика отображения пространственно-временных представлений детьми дошкольного возраста в изобразительной деятельности
 
Creator Голота, Наталія Миколаївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Проблема часопросторової орієнтації
надзвичайно різнопланова і має універсальне значення для
всіх сфер діяльності людини, пронизуючи різні боки її
взаємодії з дійсністю.
Оволодіння дитиною просторово-часовими уявленнями
в належній мірі сприяють успішному оволодінню нею
різними видами діяльності, розвитку творчості. Однак
категорії «простір» і «час» є й найскладнішими для
розуміння і сприймання дітьми дошкільного віку. У
статті, за результатами теоретичного аналізу й аналізу
практики дошкільної освіти, розкривається вплив
сформованості уявлень дитини про простір і час на
успішне оволодіння нею образотворчою діяльністю та
специфіка відображень її просторово-часових уявлень у
малюнку, ліпленні, конструкції. Просторові уявлення дітей
є основою формування художніх здібностей дитини. Різні види творчої діяльності дошкільників містять значні
потенційні можливості для засвоєння ними просторових і
часових категорій.
The problem of temporal and spatial orientation
is extremely diverse and has a universal meaning for all
spheres of human activity, overarching various aspects of its interaction with reality.
Proper mastering of spatial and temporal concept
contributes to successful acquisition of various activities and creativity development by a child, though space and time categories are most complicated for understanding and perception by preschool children. Given the results of theoretical and preschool education practice, the article reveals the effect of the quality of the child's views of space and time on successful mastery of his/her pictorial activity as well as specificity of the space-time concepts representations in
drawing, modeling, design. Children`s spatial concepts are a basis for artistic skills formation. Different types of creative activity of preschool children contain a significant potential for their understanding of spatial and temporal categories.
Проблема времяпространственной ориентации необычайно разноплановая и имеет универсальное значение для всех сфер деятельности человека, пронизывая разные стороны его взаимодействия з действительностью.
Овладение ребенком пространственно-временными
представлениями в должной мере способствует
успешному овладению ею разными видами деятельности,
развитию творчества. Однако категории «пространство» и «время» являться и наиболее сложными для понимания и восприятия детьми дошкольного возраста. В статье, по результатам теоретического анализа и практики дошкольного
образования, раскрывается влияние сформированности
представлений ребенка о пространстве и времени на
успешное овладение им изобразительной деятельностью и специфика отображения его пространственно-часовых представлений в рисунке, лепке, конструкции. Пространственные представления детей являются основой для развития их художественных способностей. Разные виды
творческой деятельности дошкольников содержат
значительные потенциальные возможности для освоения ими временных категорий.
 
Publisher Київський міжрегіональний університет
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/21204/1/Golota_N_M_FPCU_2017.pdf
Голота, Наталія Миколаївна (2017) Специфіка відображення просторово-часових уявлень дітьми дошкільного віку в зображувальній діяльності Педагогічна теорія і практика. Збірник наукових праць (1 (6)). с. 143-163. ISSN 2219-438Х