Features of studies of bachelors in leading countries of the world
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21752/
|
|
Title |
Features of studies of bachelors in leading countries of the world
Особливості навчання бакалаврів у провідних країнах світу Особенности обучения бакалавров в ведущих странах мира |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
In the article the studies of bachelors are considered in the leading countries of the world − Great Britain, Sweden, Germany, USA and Japan. It is shown that higher educational establishments in these countries offer the bachelor programs, that, usually, have two methods of organization of educational process: module and semester, each of that has the features and advantages; it is set that maintenance of studies is oriented on the modern requirements of labour-market and personality necessities of students; considered the forms of organization of studies of bachelors (lectures, seminars, practical employments, individual and collective projects, independent work) and interactive and problem methods of studies, application ІКТ technologies in the process of studies; analysed practical preparation, that provides scientific research, planning, internship on enterprises and organizations of the country and abroad; it is shown that a student can study in a summer pore that considerably accelerates the process of studies; the prelude of higher educational establishment is possible during a school year; the role of teacher is taken to the assistant of students in studies; it is set that organization of studies of bachelors in the leading countries of the world is effective, practically directed and can be taken into account in the universities of Ukraine.
У статті розглянуто навчання бакалаврів у провідних країнах світу − Велика Британія, Швеція, Німеччина, США та Японія. Показано, що вищі навчальні заклади у цих країнах пропонують бакалаврські програми, які, зазвичай, мають два способи організації навчального процесу: модульну і семестрову, кожна з яких має свої особливості та переваги; встановлено, що зміст навчання орієнтований на сучасні вимоги ринку праці та особистісні потреби студентів; розглянуто форми організації навчання бакалаврів (лекції, семінари, практичні заняття, індивідуальні та колективні проекти, самостійна робота) та інтерактивні й проблемні методи навчання; застосування у процесі навчання ІКТ технології; проаналізовано практичну підготовку, що передбачає наукове дослідження, проектування, стажування на підприємствах та організаціях своєї країни та за кордоном. В статье рассматривается обучение бакалавров в ведущих странах мира − Великобритания, Швеция, Германия, США и Япония. Показано, что высшие учебные заведения в этих странах предлагают бакалаврские программы, которые, обычно, имеют два способа организации учебного процесса: модульную и семестровую, каждая из которых имеет свои особенности и преимущества; установлено, что содержание обучения ориентировано на современные требования рынка труда и личностные потребности студентов; рассмотрены формы организации обучения бакалавров (лекции, семинары, практические занятия, индивидуальные и коллективные проекты, самостоятельная работа), интерактивные и проблемные методы обучения, применение в процессе обучения ИКТ технологий; проанализировано практическую подготовку, что предполагает научное исследование, проектирование, стажировки на предприятиях и организациях своей страны и за рубежом. |
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/21752/1/navchan_bakalavr_kozak.pdf
Козак, Людмила Василівна (2017) Особливості навчання бакалаврів у провідних країнах світу Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 99-109. ISSN 1609-8595 |
|