Запис Детальніше

Structure of future music teacher’s artistic tolerance

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/20383/
 
Title Structure of future music teacher’s artistic tolerance
Структура художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики
Структура художественно-творческой толерантности будущего укчителя музыки
 
Creator Соболь, Наталія Віталіївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The article is devoted to overview essence and structure of future music teacher’s artistic tolerance phenomenon. In the paper highlights three main aspects: declared subjects and objects of artistic tolerance; determined the three of future music teacher’s artistic tolerance criteria; defined the list of indexes which characterized formed artistic tolerance. We understand the artistic tolerance of future music teacher as a result of understanding of other personality or his feelings during the internal dialogue with an artist, an audience, an imagery, a composer, culture etc. We have specified the following components of artistic tolerance: cognitive component (awareness, flexibility and critical thinking, self-development), motivational and volitional component (empathy, perception, assuredness, harmony, autonomy, ethics), creative component (social skills, experience of communication with art works, experience of music performing, positive self-analysis, divergence, pluralism, musicality, artistry, ambition). It should be noted that future music teacher’s artistic tolerance is not distinguishable from other varieties (pedagogical, communicative, cultural etc.) and develops a close relationship with them. Thus, tolerance formation is an important component of training the future music teachers.
У статті обґрунтовано сутність і структуру художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики. Проаналізовано її основні положення, а саме що є суб'єктом, об'єктом, предметом даного явища. Визначено критерії та показники сформованості компонентів художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики.
В статье обосновано сущность и стуктуру художественно-творческой толерантности будущего учителя музыки. Проанализировано ее основные положения, а именно что является субъектом, объектом, предметом данного явления. Выявлено критерии и показатели сформированности компонентов художественно-творческой толерантности будущего учителя музыки.
 
Publisher РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
 
Date 2015-04
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/20383/1/N_Sobol_NZ_PN_KDPUVV_139_IM.pdf
Соболь, Наталія Віталіївна (2015) Структура художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (139). с. 234-238. ISSN 978-966-7406-57-8