Structure of future music teacher’s artistic tolerance
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20383/
|
|
Title |
Structure of future music teacher’s artistic tolerance
Структура художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики Структура художественно-творческой толерантности будущего укчителя музыки |
|
Creator |
Соболь, Наталія Віталіївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
The article is devoted to overview essence and structure of future music teacher’s artistic tolerance phenomenon. In the paper highlights three main aspects: declared subjects and objects of artistic tolerance; determined the three of future music teacher’s artistic tolerance criteria; defined the list of indexes which characterized formed artistic tolerance. We understand the artistic tolerance of future music teacher as a result of understanding of other personality or his feelings during the internal dialogue with an artist, an audience, an imagery, a composer, culture etc. We have specified the following components of artistic tolerance: cognitive component (awareness, flexibility and critical thinking, self-development), motivational and volitional component (empathy, perception, assuredness, harmony, autonomy, ethics), creative component (social skills, experience of communication with art works, experience of music performing, positive self-analysis, divergence, pluralism, musicality, artistry, ambition). It should be noted that future music teacher’s artistic tolerance is not distinguishable from other varieties (pedagogical, communicative, cultural etc.) and develops a close relationship with them. Thus, tolerance formation is an important component of training the future music teachers.
У статті обґрунтовано сутність і структуру художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики. Проаналізовано її основні положення, а саме що є суб'єктом, об'єктом, предметом даного явища. Визначено критерії та показники сформованості компонентів художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики. В статье обосновано сущность и стуктуру художественно-творческой толерантности будущего учителя музыки. Проанализировано ее основные положения, а именно что является субъектом, объектом, предметом данного явления. Выявлено критерии и показатели сформированности компонентов художественно-творческой толерантности будущего учителя музыки. |
|
Publisher |
РВВ КДПУ ім. В. Винниченка
|
|
Date |
2015-04
|
|
Type |
Стаття
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/20383/1/N_Sobol_NZ_PN_KDPUVV_139_IM.pdf
Соболь, Наталія Віталіївна (2015) Структура художньо-творчої толерантності майбутнього вчителя музики Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. – Серія: Педагогічні науки. (139). с. 234-238. ISSN 978-966-7406-57-8 |
|