Запис Детальніше

Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «соціальна інформатика»

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/21897/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/91#.WngZm6SWSUk
 
Title Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «соціальна інформатика»
Experience of inter-dissiplanal project-oriented education at master training for specialization "social informatics"
 
Creator Машкіна, Ірина Вікторівна
Носенко, Тетяна Іванівна
 
Subject Erih Plus
 
Description У статті розглянуто досвід застосування проектно-орієнтованого навчання при підготовці фахівців спеціальності «Комп’ютерні науки та інформаційні технології» за спеціалізацією «соціальна інформатика». Розглядається сутність та зміст проектування як інноваційного методу в дидактиці та методиці вищої школи. Визначено, що проектна технологія навчання студентів має забезпечувати: по перше, необхідний і достатній обсяг теоретичних знань і практичних навичок студентів при ефективному зворотному зв’язку, контролі і регулюванні на всіх етапах навчання; по-друге, умови для використання методики як засобу навчання; по-третє, свідомість і глибину сформованих фахових компетентностей. Сформульовані переваги та недоліки проектно-орієнтованого навчання, запропоновані шляхи вирішення проблем. Описані організаційні етапи проектно-орієнтованого навчання та ролі кожного з учасників – викладача та студентів. Розкрито структуру проектної діяльності у процесі реалізації міждисциплінарного проекту при навчанні магістрів. Показано взаємозв’язок проектної діяльності з дослідницькими методами. З’ясовано роль проектної діяльності у забезпеченні особистісно-орієнтованого навчання та формування професійних компетентностей, сформульовані професійні компетентності для кожного етапу проектної діяльності. Проаналізовано вимоги сучасного ринку праці до випускника та наведено перелік фахових компетенцій. Подано етапи реалізації пролонгованого на чотири семестри проекту при викладанні кількох дисциплін: Соціальна інформатика, Сучасні методи дослідження соціальної інформації, Моделювання соціальних процесів, ІКТ управління соціальними системами. Визначено, що освітня система не може повністю перейти на проектно-орієнтований підхід до навчання, але використання даної технології організації навчання має широкі можливості у формуванні людини нової формації, а також підготовці студентів до реалізації на практиці отриманих знань. Застосування проектно-орієнтованого навчання вимагає удосконалення навчальних планів та робочих програм, переосмислення мети самостійної роботи студентів.
The article considers the experience of using project-oriented training in teaching
specialists in the speciality "Computer Science and Information Technologies", specializing in
"Social Informatics". The essence and content of designing as an innovative method in didactics
and methodology of high school are considered. It is determined that the project technology of
student training should provide: firstly, the necessary and sufficient amount of theoretical
knowledge and practical skills of students with effective feedback, control and regulation at all
stages of training; secondly, the conditions for the use of the methodology as a means of training;
and thirdly, the consciousness and depth of the formed professional knowledge, skills and abilities.
Formulated advantages and disadvantages of project-oriented training, proposed ways for
problems solution. Organizational stages of projector-oriented learning and the role of each of the
participants - the teacher and students are described. The structure of the project activity in the
process of implementation of the interdisciplinary project in the study of masters is revealed. The
relationship between the project activity and the research methods is shown. The role of project
activity in providing personality-oriented training and formation of professional competencies is
formulated, professional competences are formulated for each stage of the project activity; the
requirements of the modern labour market to the graduate are analyzed and a list of professional
competencies is given. The stages of realization of the four-semester project prolonged in the
course of teaching several disciplines are shown: Social Informatics, Modern Methods of
Researching Social Information, Modeling of Social Processes, ICT Management of Social
Systems. It has been determined that the educational system can not completely switch to a
project-oriented approach to learning, but the use of this technology in the organization has great
potential in training the person of a new formation, as well as preparing students for the practical
implementation of the knowledge gained. Application of project-oriented training requires the
improvement of curricula and work programs, rethinking the purpose of individual students’ work.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/21897/1/I_Mashkina_T_Nosenko_OEEMU_FITY_ITMD.pdf
Машкіна, Ірина Вікторівна та Носенко, Тетяна Іванівна (2017) Досвід міждисциплінарного проектно-орієнтованого навчання при підготовці магістрів за спеціалізацією «соціальна інформатика» Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету (3). с. 266-273. ISSN 2414-0325