Запис Детальніше

ЦІННІСНО-МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТІВ

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ЦІННІСНО-МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧА І СТУДЕНТІВ
VALUE AND MOTIVATIONAL ASPECTS OF PEDAGOGICAL INTERACTION OF TEACHER AND STUDENTS
ЦЕННОСТНО-МОТИВАЦИОННЫЕ АСПЕКТЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ И СТУДЕНТОВ
 
Creator Muzуka, Olena
 
Subject взаємодія; мотивація; навчально-професійна діяльність; особистісні цінності; педагогічна взаємодія; студентський вік
educational-professional activity; interaction; motivation; pedagogical interaction; personal values; student's age
взаимодействие; личностные ценности; мотивация; педагогическое взаимодействие; студенческий возраст; учебно-профессиональная деятельность
 
Description У статті досліджуються ціннісно-мотиваційні аспекти педагогічної взаємодії викладача і студентів. Доводиться, що розвиток внутрішньої мотивації та формування почуття компетентності сприяє накопиченню позитивного досвіду вирішення навчально-професійних завдань у процесі ціннісної взаємодії викладача зі студентами. Виокремлюються критерії взаємооцінювання навчальних досягнень з метою сприяння ціннісному осмисленню майбутньої професійної діяльності та формуванню професійних компетентностей.
The article deals with value-motivational aspects of pedagogical interaction of the teacher and students. It turns out that the development of internal motivation and the formation of a sense of competence contributes to the accumulation of positive experience in solving educational and professional tasks in the process of value interaction between the teacher and students. The criteria for mutual evaluation of educational achievements are singled out in order to promote the value comprehension of the future professional activity and the formation of professional competencies.The system of work aimed at developing internal motivation, in conjunction with the psychological atmosphere created in interaction in the systems of "teacher - student" and "student - student", is able to provide self - development of future specialists, their autonomy, competence and personal responsibility for the results of execution educational and professional activity. Accumulation of the experience of successful educational activity contributes to the development of the value sphere of students and the formation of professional competencies.
В статье исследуются ценностно-мотивационные аспекты педагогического взаимодействия преподавателя и студентов. Доказывается, что развитие внутренней мотивации и формирования чувства компетентности способствует накоплению положительного опыта решения учебно-профессиональных задач в процессе ценностной взаимодействия преподавателя со студентами. Выделяются критерии взаемооценивания знаний с целью содействия ценностном осмыслению будущей профессиональной деятельности и формированию профессиональных компетенций.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2017-12-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/473
10.28925/2312-5829.2017.3-4.16372
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 163-172
Educological discourse; 2017: № 3-4 (18-19); 163-172
Освитологичный дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 163-172
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/473/381
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0