VR-TECHNOLOGY AS A METHOD AND MEANS OF TRAINING
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
VR-TECHNOLOGY AS A METHOD AND MEANS OF TRAINING
VR-ТЕХНОЛОГИИ КАК МЕТОД И СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ VR-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК МЕТОД І ЗАСІБ НАВЧАННЯ |
|
Creator |
Trach, Yuliya
|
|
Subject |
VR-technology; virtual reality; teaching method; teaching tool
VR-технологии; виртуальная реальность; метод обучения; средство обучения VR-технології; віртуальна реальність; метод навчання; засіб навчання |
|
Description |
The paper drawn attention to one of the most promising educational methods offered by modern information technologies - virtual reality, computer modeled and considered as a special information environment in which all objects are in three dimensions. The real research of virtual reality in teaching done very little. Authors of papers available technology reduces the use of virtual education to the use of electronic textbooks and test membranes, multimedia less, in some cases - computer simulation and virtual simulators. Therefore, the purpose of this article - summarizing experience exploring the possibilities of using VR technology in the educational process.Advantages (visibility, security, engagement, focus, virtual classes) and disadvantages (depth disciplines, the cost of devices for BP, clarity and understandability of context, the need to upgrade existing educational programs) use of VR technologies in education; VR formats in education (full-time, distance learning, blended education, self-education). An application of the best projects in the educational process BP (LABSTER, EXPEDITIONS PIONEER PROGRAM, VIRTUAL REALITY MEDICAL TRAINING SIMULATION, LECTURE VR).It was concluded that BP technology today - a further possibility of using something new, develop cognitive skills, increasing interest in the subject. However, there are certain conditions, compliance with which will promote the effective implementation of virtual education opportunities. This motivational readiness of students to pursue opportunities for virtual education as a means of intensifying; sophistication of information technology skills to implement virtual education opportunities; creative activity and independence of students in the implementation of virtual education opportunities.
В статье обращено внимание на один из перспективных образовательных методов, предложенных современными информационными технологиями, - виртуальную реальность, моделируемую компьютером. Реальных исследований виртуальной реальности в педагогике осуществляется крайне мало. Авторы имеющихся работ сводят применение технологий виртуального образования к использованию электронных учебников и тестовых оболочек, реже мультимедийных материалов, в отдельных случаях - компьютерных виртуальных симуляторов и тренажеров. Таким образом, цель данной статьи - обобщение накопленного опыта изучения возможностей использования ВР-технологий в образовательном процессе.Приведены преимущества и недостатки применения ВР-технологий в образовании, форматы ВР в образовании, а также лучшие проекты применения ВР в учебном процессе. Определены перспективы дальнейших исследований. У статті звернено увагу на один з перспективних освітніх методів, запропонованих сучасними інформаційними технологіями, - віртуальну реальність, яка моделюється комп’ютером. Реальних досліджень віртуальної реальності в педагогіці здійснюється вкрай мало. Автори наявних праць зводять застосування технологій віртуальної освіти до використання електронних підручників і тестових оболонок, рідше мультимедійних матеріалів, в окремих випадках - комп’ютерних віртуальних симуляторів і тренажерів. Відтак, мета даної статті - узагальнення накопиченого досвіду вивчення можливостей використання ВР-технологій в освітньому процесі. Наведено переваги і недоліки застосування ВР-технологій в освіті, формати ВР в освіті, а також кращі проекти застосування ВР в навчальному процесі. Окреслено перспективи подальших досліджень. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/444
10.28925/2312-5829.2017.3-4.3932 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322
Educological discourse; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322 Освитологичный дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322 2312-5829 10.28925/2312-5829.2017.3-4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/444/392
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/444/165 |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|