Запис Детальніше

VR-TECHNOLOGY AS A METHOD AND MEANS OF TRAINING

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title VR-TECHNOLOGY AS A METHOD AND MEANS OF TRAINING
VR-ТЕХНОЛОГИИ КАК МЕТОД И СРЕДСТВО ОБУЧЕНИЯ
VR-ТЕХНОЛОГІЇ ЯК МЕТОД І ЗАСІБ НАВЧАННЯ
 
Creator Trach, Yuliya
 
Subject VR-technology; virtual reality; teaching method; teaching tool
VR-технологии; виртуальная реальность; метод обучения; средство обучения
VR-технології; віртуальна реальність; метод навчання; засіб навчання
 
Description The paper drawn attention to one of the most promising educational methods offered by modern information technologies - virtual reality, computer modeled and considered as a special information environment in which all objects are in three dimensions. The real research of virtual reality in teaching done very little. Authors of papers available technology reduces the use of virtual education to the use of electronic textbooks and test membranes, multimedia less, in some cases - computer simulation and virtual simulators. Therefore, the purpose of this article - summarizing experience exploring the possibilities of using VR technology in the educational process.Advantages (visibility, security, engagement, focus, virtual classes) and disadvantages (depth disciplines, the cost of devices for BP, clarity and understandability of context, the need to upgrade existing educational programs) use of VR technologies in education; VR formats in education (full-time, distance learning, blended education, self-education). An application of the best projects in the educational process BP (LABSTER, EXPEDITIONS PIONEER PROGRAM, VIRTUAL REALITY MEDICAL TRAINING SIMULATION, LECTURE VR).It was concluded that BP technology today - a further possibility of using something new, develop cognitive skills, increasing interest in the subject. However, there are certain conditions, compliance with which will promote the effective implementation of virtual education opportunities. This motivational readiness of students to pursue opportunities for virtual education as a means of intensifying; sophistication of information technology skills to implement virtual education opportunities; creative activity and independence of students in the implementation of virtual education opportunities.
В статье обращено внимание на один из перспективных образовательных методов, предложенных современными информационными технологиями, - виртуальную реальность, моделируемую компьютером. Реальных исследований виртуальной реальности в педагогике осуществляется крайне мало. Авторы имеющихся работ сводят применение технологий виртуального образования к использованию электронных учебников и тестовых оболочек, реже мультимедийных материалов, в отдельных случаях - компьютерных виртуальных симуляторов и тренажеров. Таким образом, цель данной статьи - обобщение накопленного опыта изучения возможностей использования ВР-технологий в образовательном процессе.Приведены преимущества и недостатки применения ВР-технологий в образовании, форматы ВР в образовании, а также лучшие проекты применения ВР в учебном процессе. Определены перспективы дальнейших исследований.
У статті звернено увагу на один з перспективних освітніх методів, запропонованих сучасними інформаційними технологіями, - віртуальну реальність, яка моделюється комп’ютером. Реальних досліджень віртуальної реальності в педагогіці здійснюється вкрай мало. Автори наявних праць зводять застосування технологій віртуальної освіти до використання електронних підручників і тестових оболонок, рідше мультимедійних матеріалів, в окремих випадках - комп’ютерних віртуальних симуляторів і тренажерів. Відтак, мета даної статті  - узагальнення накопиченого досвіду вивчення можливостей використання ВР-технологій в освітньому процесі.  Наведено переваги і недоліки застосування ВР-технологій  в освіті, формати ВР в освіті, а також кращі проекти застосування ВР в навчальному процесі.  Окреслено перспективи подальших досліджень.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor


 
Date 2017-12-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/444
10.28925/2312-5829.2017.3-4.3932
 
Source Освітологічний дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322
Educological discourse; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322
Освитологичный дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 309-322
2312-5829
10.28925/2312-5829.2017.3-4
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/444/392
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/downloadSuppFile/444/165
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0