КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОЇ ГАЛУЗІ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ ТА ПОЛЬЩІ
Освітологічний дискурс
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОЇ ГАЛУЗІ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ ТА ПОЛЬЩІ
COMPARATIVE ANALYSIS OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF SPECIALISTS OF ECONOMIC FIELD OF UKRAINE AND POLAND КОМПАРАТИВНЫЙ АНАЛИЗ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СПЕЦИАЛИСТОВ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ ОТРАСЛИ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ УКРАИНЫ И ПОЛЬШИ |
|
Creator |
Zagorodnya, Alla
|
|
Subject |
компаративний аналіз; Польща; професійна підготовка; Україна; фахівці економічної галузі
comparative analysis; Poland; professional training; Ukraine; specialists of the economic branch компаративный анализ; Польша; профессиональная подготовка; специалисты экономической отрасли; Украина |
|
Description |
У статті розкрито сутнісні характеристики професійної підготовки фахівців економічної галузі. Визначено спільні та відмінні ознаки професійної підготовки майбутніх фахівців економічної галузі у вищих навчальних закладах України та Польщі. Окреслено спільні та особливі освітні завдання відповідно до магістерського рівня, які характерні для обох країн. Розкрито особливості змісту освітньо-професійної програми підготовки другого освітнього рівня «магістр» у вищих навчальних закладах України та Польщі. Охарактеризовано найбільш поширені методи, які використовують в Україні та Польщі для професійної підготовки майбутніх фахівців. Визначено характерні для професійної польської освіти тенденції. Представлено інформацію щодо мережі вищих економічних навчальних закладів, які наразі функціонують на теренах Республіки Польща та України.
In the study reveals the essential characteristics of professional training of specialists in the economic branch. The general and distinctive features of professional training of future specialists of the economic branch in higher educational institutions of Ukraine and Poland are determined. The general and special educational tasks are determined in accordance with the master's level, which are characteristic for both countries. Features of the content of the educational and professional program of training of the second educational level «Master» in higher educational institutions of Ukraine and Poland are revealed. The most common methods that are used in Ukraine and Poland for professional training of future specialists are described. The trends characteristic for professional Polish education are determined. Information is provided on the network of higher economic educational institutions, which now operate on the territory of the Republic of Poland and Ukraine (colleges, universities or academies, classical universities. A list of the main professional competences of a future specialist in the economic branch presented. The importance significance of the introduction of the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) commented. Common and distinctive features of activity Ukrainian and Polish modern labor and education markets characterized. В статье раскрыты сущностные характеристики профессиональной подготовки специалистов экономической отрасли. Определены общие и отличительные признаки профессиональной подготовки будущих специалистов экономической отрасли в высших учебных заведениях Украины и Польши. Определены общие и особые образовательные задачи в соответствии с магистерским уровнем, которые характерны для обеих стран. Раскрыты особенности содержания образовательно-профессиональной программы подготовки второго образовательного уровня «магистр» в высших учебных заведениях Украины и Польши. Охарактеризованы наиболее распространенные методы, которые используют в Украине и Польше для профессиональной подготовки будущих специалистов. Определены характерные для профессиональной польского образования тенденции. Представлена информация по сети высших экономических учебных заведений, которые сейчас функционируют на территории Республики Польша и Украина. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/479
10.28925/2312-5829.2017.3-4.2859 |
|
Source |
Освітологічний дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 285-295
Educological discourse; 2017: № 3-4 (18-19); 285-295 Освитологичный дискурс; 2017: № 3-4 (18-19); 285-295 2312-5829 10.28925/2312-5829.2017.3-4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/479/390
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
|