ENERGYLOADING OF VARIOUS TYPES OF DISCS IN BRAKE DEVICES OF LIFTING AND TRANSPORTING MACHINES (PART TWO)
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ENERGYLOADING OF VARIOUS TYPES OF DISCS IN BRAKE DEVICES OF LIFTING AND TRANSPORTING MACHINES (PART TWO)
ЭНЕРГОНАГРУЖЕННОСТЬ РАЗЛИЧНЫХ ТИПОВ ДИСКОВ В ТОРМОЗНЫХ УСТРОЙСТВАХ ПОДЪЕМНО-ТРАНСПОРТНЫХ МАШИН (ЧАСТЬ ВТОРАЯ) ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНІСТЬ РІЗНИХ ТИПІВ ДИСКІВ У ГАЛЬМІВНИХ ПРИСТРОЯХ ПІДЙОМНО-ТРАНСПОРТНИХ МАШИН (ЧАСТИНА ДРУГА) |
|
Creator |
Вольченко, Дмитрий Александрович
Возный, Андрей Владимирович Кашуба, Николай Васильевич Стаднык, Олег Богданович Витвицкий, Василий Степанович |
|
Subject |
disk brake; solid and self-ventilated brake disc; forced air cooling; multi-jet ejector cooling system; diffusers
— дисково-колодочный тормоз, цельный и самовентилируемый тормозной диск, вынужденное воздушное охлаждение, многоструйная эжекторная система охлаждения, диффузоры — дисково-колодкові гальма; суцільний і самовентильований гальмівний диск; вимушене повітряне охолодження; багатоструменева ежекторна система охолодження; дифузори УДК 629-413-592.112 |
|
Description |
The accident-free and safe operation of lifting and transporting machines largely depends on the reliable operation of the friction pairs of brake devices. The experience of operating has showed that the wear-friction characteristics of the friction pairs materials depend mainly on their thermal regime, and primarily on the degree of heating of the surface and near-surface layers of the friction materials. The creation of more efficient lifting and transporting machines with unit capacity increase the energyloading of the friction pairs of the brake devices installed on them, which means that the heating of the elements of the friction pair increases at the same time. In this publication, the following issues are considered in relation to the problem being solved: requirements and conditions that ensure the operable state of a multi-jet ejector cooling system; design and operation of a multi-jet ejector cooling system for friction pairs of the disk brake. The aim of the work was to improve the wear-frictional properties of friction pairs of the disk brakes by reducing their energyloading.
В материалах статьи приведено конструкцию и принцип работы дисково-колодочного тормоза с многоструйной эжекторной системой охлаждения с учетом требований и условий для ее работоспособности. У матеріалах статті наведено конструкцію і принцип роботи дисково-колодкового гальма з багатоструменевою ежекторною системою охолодження з урахуванням вимог і умов для її працездатності. |
|
Publisher |
Національний Авиаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2017-12-18
|
|
Type |
—
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/12125
10.18372/0370-2197.4(77).12125 |
|
Source |
Проблеми тертя та зношування; № 4(77) (2017); 29-36
Scientific-Technical Journal "Problems of Friction and Wear"; № 4(77) (2017); 29-36 Проблемы трения и изнашивания; № 4(77) (2017); 29-36 |
|
Language |
ru
|
|