Запис Детальніше

Педагогічна технологія формування в учнів навичок ххі століття при розв’язуванні геометричних задач на побудову

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/22158/
 
Title Педагогічна технологія формування в учнів навичок ххі століття при розв’язуванні геометричних задач на побудову
Педагогическая технология формирования у учащихся навыков ххі века при решении геометрических задач на построение
Pedagogical technology of formation of 21st century skills of modern pupils by means of geometrical construction tasks
 
Creator Астаф'єва, Марія Миколаївна
Прошкін, Володимир Вадимович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті доведено, що формування в учнів навичок ХХІ ст., зокрема їхнього ключового складника, — критичного мислення, може здійснюватися за допомогою технологічного підходу як провідного напряму сучасного наукового пізнання. Зазначено, що геометричні задачі на побудову
можуть слугувати ефективним інструментарієм для формування якісного мислення та інших важливих навичок ХХІ ст. Обрано алгоритм створення технології формування в учнів навичок ХХІ ст. у процесі розв’язування геометричних задач на побудову: визначення мети, завдань,
методологічних засад, принципів технології; моделювання змісту, форм, методів та засобів
формування навичок ХХІ ст.; діагностика кінцевого рівня сформованості досліджуваного фено-
мену. Реалізацію зазначених складових здійснено поетапно: цільовий (містить мету, методо-
логічні засади, принципи, діагностику); змістово-процесуальний (упровадження змісту, форм
та методів, засобів навчання); контрольно-оцінювальний (перевірка отриманих результатів).
Багатокритеріальну оцінку рівня критичного мислення проведено методами теорії нечітких
множин і відображено за допомогою термів лінгвістичної змінної «Критичне мислення».
В статье доказано, что формирование у учащихся навыков XXI века, в частности их главного состав-
ляющего, — критического мышления, может осуществляться с помощью технологического подхода как ведущего направления современного научного познания. Отмечено, что геометрические задачи на построение могут служить эффективным инструментарием для формирования качествен-
ного мышления и других важных навыков ХХІ в.. Выбран алгоритм создания технологии формирова-
ния у учащихся навыков XXI в. в процессе решения геометрических задач на построение: определение
цели, задач, методологических основ, принципов технологии; моделирование содержания, форм,
методов и средств формирования навыков ХХІ в.; диагностика конечного уровня сформированности
исследуемого феномена. Реализация выделенных составляющих осуществлена поэтапно: целевой
42 Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка
(содержит цель, методологические основы, принципы, диагностику); содержательно-процессуальный
(внедрение содержания, форм и методов, средств обучения); контрольно-оценочный (проверка полу-
ченных результатов). Многокритериальная оценка уровня критического мышления проведена мето-
дами теории нечетких множеств и представлена с помощью термов лингвистической переменной
«Критическое мышление».
In this article it is proved that formation of skills of 21st century, in particular, their key component — critical thinking, can be carried out by means of technological approach as the leading direction of the modern scientifi c knowledge. The analysis of actual practice, which testifi es of extremely low level of critical thinking formation of the majority of schools graduates, is submitted. It is found out that there is an urgent need, a public request for the pedagogical technologies aimed at the development of critical thinking of pupils. It is noted that
geometrical construction tasks can serve as effi cient tools of qualitative thinking and other important skills of the
21st century.
The algorithm of technology development of 21st century skills formation through geometrical construction
tasks solution is selected. The algorithm consists of the following stages: defi nition of the purposes, tasks,
methodological bases, principles of the technology; modeling of contents, forms, methods and means of 21st
century skills formation; diagnostics of fi nal level of formation of the studied phenomenon.
Realization of the specifi ed components is implemented gradually: objective stage (contains the purpose,
methodological bases, the principles and diagnostics); procedural stage (introduction of contents, forms
and methods, tutorials); monitoring stage (monitoring of the received results). The element of the developed
technology, in the form of the facultative course «Geometrical Constructions» (hour amount — 30 hours) for the
8th grade, is approved during 2015–2016 at school No. 306 in Kyiv.
Multicriteria assessment of critical thinking level is carried out by methods of the fuzzy-set theory and refl ected
by means of terms of the linguistic variable «Critical Thinking».
 
Publisher КМПУ ім. Б.Д.Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/22158/1/V.Proshkin_PO_28_FITU.pdf
Астаф'єва, Марія Миколаївна та Прошкін, Володимир Вадимович (2017) Педагогічна технологія формування в учнів навичок ххі століття при розв’язуванні геометричних задач на побудову Педагогічна освіта: теорія і практика. Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. (28). с. 34-42. ISSN 978-966-7548-60-5