Preparing forward specialists for preschool education: european experience
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/22186/
|
|
Title |
Preparing forward specialists for preschool education: european experience
Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти: європейський досвід Подготовка будущих специалистов дошкольного образования: европейский опыт |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
The article reveals the preparation of future pre-school education specialists in the UK, Sweden, Germany and Greece. It is shown that training of pedagogical staff is carried out in universities, institutes of higher education, institutes of pedagogy at universities, pedagogical colleges; found that differences in the training of future pre-school education specialists are reflected in the structure and content of educational programs; reviewed forms of organization of training of future specialists (lectures, seminars, practical classes, individual and collective projects, independent work) and interactive and problematic methods of teaching; is analyzed the practical training, which includes scientific research, designing and internship; has been determined that in the European countries common in the training of future specialists in preschool education is the flexibility of training programs, passing of pedagogical practice in special educational centers, scientific research direction of professional training, application of active teaching methods, information and communication technologies, and increased attention to the quality control of training. These aspects are promising for Ukrainian education.
У статті розглянуто підготовку майбутніх фахівців дошкільної освіти у Великій Британії, Швеції, Німеччині та Греції. Показано, що підготовка педагогічних кадрів здійснюється в університетах, інститутах вищої освіти, інститутах педагогіки при університетах, педагогічних коледжах; встановлено, що відмінності у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти виявляються у структурі та змісті освітніх програм; розглянуто основні підходи до оновлення змісту, форм і методів підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти у вищих навчальних закладах; визначено спільне в тенденціях підготовки майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти в європейських країнах. В статье рассмотрена подготовка будущих специалистов дошкольного образования в Великобритании, Швеции, Германии и Греции. Показано, что подготовка педагогических кадров осуществляется в университетах, институтах высшего образования, институтах педагогики при университетах, педагогических колледжах; установлено, что различия в подготовке будущих специалистов дошкольного образования оказываются в структуре и содержании образовательных программ. Рассмотрены основные подходы к обновлению содержания, форм и методов подготовки будущих специалистов дошкольного образования в высших учебных заведениях; определены общее в тенденциях подготовки будущих специалистов в области дошкольного образования в европейских странах. |
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/22186/1/kozak_pidgotovka.pdf
Козак, Людмила Василівна (2017) Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти: європейський досвід Неперервна професійна освіта: теорія і практика (3-4). с. 136-142. ISSN 1609-8595 |
|