Запис Детальніше

Bandura art in the Dnipropetrovsk region: from amateurism to academic art

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/22190/
ISBN 978-966-452-272-1
 
Title Bandura art in the Dnipropetrovsk region: from amateurism to academic art
Бандурне мистецтво Дніпропетровщини: від аматорства до академізму
Бандурное искусство Днепропетровщины: от аматорства к академизму
 
Creator Чернета, Тетяна Олександрівна
 
Subject Спецради у інших ВНЗ
 
Description The dissertation on bandura art research of the Dnipropetrovsk region which includes the art of amateur bandura players in solo and choir genres in the region; concerts of local and touring kobzar and bandura players; the main features of the instruments; bandura education; festival practice; etc. Based on analizing archive sources, scientific publications and periodicals of the twentieth century, the factual picture of the events of kobzar and bandura players’ life of the region has been recreated, that disproves the common opinion about the unpopularity of bandura art in the eastern regions of Ukraine. The research of the academical process of bandura education in particularized musical educational institutions of Dnipropetrovsk has made possible to draw the conclusion about existing of the original Dnipropetrovsk school of playing the bandura that is formed on the principles of Kyiv academical school of performing on folk insruments and has become an integral component of Ukraine’s bandura art.
У дисертації досліджується бандурне мистецтво Дніпропетровщини, що включає творчість бандуристів-аматорів у сольному та ансамблевому жанрах, концерти місцевих та гастролюючих кобзарів і бандуристів, особливості інструментарію, бандурну освіту, фестивальну практику тощо. На основі аналізу архівних джерел, наукових та періодичних видань відтворено фактологічну картину подій кобзарського й бандурного життя регіону у ХХ ст., яка спростовує поширену думку про непопулярність бандурного мистецтва на теренах Дніпропетровської області у ХХ столітті. Дослідження процесу академізації бандурної освіти в спеціалізованих музичних навчальних закладах м. Дніпропетровська дозволило дійти висновку про існування самобутньої дніпропетровської регіональної школи гри на бандурі, заснованої на принципах київської академічної школи виконавства на народних інструментах, яка стала невід’ємною складовою бандурного мистецтва України.
Видання адресоване фахівцям у галузі культурології, мистецтвознавства, музеєзнавства, органології, викладачам, аспірантам і студентам мистецьких закладів освіти, усім зацікавленим питаннями української культури.
В диссертации исследованы формы бытования кобзарства и бандурного искусства на Днепропетровщине, выявлены главные черты и особенности развития днепропетровской региональной школы игры на бандуре в контексте всеукраинского процесса профессионализации бандурного искусства в ХХ веке.
Исследование аматорского и профессионального исполнительства на бандуре в сольном и ансамблевом жанрах, анализ процесса академизации бандурного образования на Днепропетровщине позволили сделать вывод о существовании самобытной днепропетровской региональной школы игры на бандуре, основанной на принципах киевской академической школы исполнительства на народных инструментах и ставшей неотъемлемой составляющей бандурного искусства Украины.
 
Publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв
 
Date 2012-03-24
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/22190/1/T_Cherneta_BMDVADA_2012_IM_KAEV.pdf
Чернета, Тетяна Олександрівна (2012) Бандурне мистецтво Дніпропетровщини: від аматорства до академізму Кандидат thesis, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв.