Запис Детальніше

Практикоорієнтоване викладання дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність» як спосіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/22261/
 
Title Практикоорієнтоване викладання дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність» як спосіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи
Practice-oriented teaching of the academic discipline “Informational-and-analytical activity” as a way of forming professional competence of future specialists in information, library and archival studies
Практикоориентованое преподавание дисциплины «Информационно-аналитическая деятельность» как способ формирования профессиональной компетентности будущих специалистов по информационному, библиотечному и архивному делу
 
Creator Свердлик, Зоряна Михайлівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Стаття присвячена впровадженню практикоорієнтованих методів викладання курсу «Інформаційно-аналітична діяльність» студентам спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Запропоновано тематичну структуру та зміст навчальної програми з зазначеної дисципліни. Мета статті передбачає обґрунтування ефективності виконання практичних вправ і застосування інноваційних форм проведення занять з «Інформаційно-аналітичної діяльності». На думку автора, такий підхід реалізує завдання соціальної комунікації, формує в майбутніх фахівців компетентність управляти інформацією і раціонально її використовувати. Методологія дослідження полягає в застосуванні структурно-функціонального аналізу, аналізу документальних інформаційних потоків, вивчення первинної документації, інформаційне моделювання. Зазначений методологічний інструментарій дозволяє піддати аналізу та схарактеризувати процес викладання фахових дисциплін, його вплив на формування професійних компетентностей у випускників спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Науковою новизною роботи є розроблена рекомендована структура навчальної програми з курсу «Інформаційно-аналітична діяльність». Висновки. Впровадження практичних способів викладання в освітній процес підготовки фахівців соціокультурної сфери сприятиме тому, що після закінчення вищого навчального закладу випускники на достатньому рівні володітимуть прийомами і методами інформаційної аналітики, вмітимуть їх практично застосовувати, будуть готові до роботи в аналітичних центрах, службах, агентствах.
The article is dedicated to the implementation of practice-oriented methods of teaching the course of study “Informational-and-analytical activity” to the students of the specialty 029 “Information, library and archival studies”. It offers the thematic structure and content of the curriculum in the above-mentioned academic discipline. The purpose of the article is to justify the effectiveness of the implementation of practical exercises and the use of innovative forms of training while teaching “Informational-and-analytical activity”. According to the author, this approach realizes the task of social communication, shapes the competence of future specialists to manage information and use it rationally. The methodology of the study is to apply structural-and-functional analysis, analysis of documentary information flows, study of primary documentation, information modeling. The indicated methodological set of tools allows analyzing and characterizing the process of teaching vocation-related subjects, and its influence on the formation of professional competences of graduates in the specialty “Information, library and archival studies”. The scientific novelty of the work is the developed recommended structure of the curriculum of the course “Informational-and-analytical activity”. Conclusions. Implementation of practical ways of teaching in the educational process of specialists in the socio-cultural sphere will contribute to the fact that, after graduation from higher educational institutions, graduates will have sufficient techniques and methods of information analytics, will be able to apply them practically, will be ready to work in analytical centers, services and agencies.
Статья посвящена значимости внедрения практикоориентируемых методов преподавания курса «Информационно-аналитическая деятельность» студентам специальности 029 «Информационное, библиотечное и архивное дело». Предложено тематическую структуру и содержание учебной программы по указанной дисциплине. Цель статьи предусматривает обоснование эффективности выполнения практических упражнений и применения инновационных форм проведения занятий с информационно-аналитической деятельности. По мнению автора, такой подход реализует задачи социальной коммуникации, формирует у будущих специалистов компетентность управлять информацией и рационально ее использовать. Методология исследования заключается в применении структурно-функционального анализа, анализа документальных информационных потоков, изучение первичной документации, информационное моделирование. Указанный методологический инструментарий позволяет проанализировать и охарактеризовать процесс преподавания профессиональных дисциплин, его влияние на формирование профессиональных компетенций у выпускников специальности «Информационное, библиотечное и архивное дело». Научной новизной работы является разработанная рекомендуемая структура учебной программы курса «Информационно-аналитическая деятельность». Выводы. Внедрение практических педагогических способов преподавания в образовательный процесс подготовки специалистов социокультурной сферы будет способствовать тому, что после окончания высшего учебного заведения выпускники на достаточном уровне будут владеть приемами и методами информационной аналитики, уметь их практически применять, будут готовы к работе в аналитических центрах, службах, агентствах.
 
Publisher НАКККіМ
 
Date 2017-09
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/22261/1/Z_Sverdlyk_BDI_IZ.pdf
Свердлик, Зоряна Михайлівна (2017) Практикоорієнтоване викладання дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність» як спосіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної справи Бібліотекознавство. Документознавство.Інформологія. Library Science. Record Studies. Informology. (3). с. 18-25. ISSN 2409-9805