Запис Детальніше

Підготовка майбутніх соціальних педагогів до рекламно-інформаційної діяльності: навчально-методичний аспект

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/22479/
2311-6382
 
Title Підготовка майбутніх соціальних педагогів до рекламно-інформаційної діяльності: навчально-методичний аспект
Подготовка будущих социальных педагогов к рекламно-информационной деятельности: учебно-методический аспект
Preparing future social educators to promotion and information activities: teaching and methodical aspects
 
Creator Фірсова, Ірина Миколаївна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description В статті автором відзначено доцільність підготовки майбутніх соціальних педагогів до рекламно-інформаційної діяльності, при цьому акцентовано увагу на необхідності отримання ними актуальних і ґрунтовних знань щодо здійснення рекламно-інформаційної діяльності та досконалому практичному володінні технологічними аспектами здійснення такого виду діяльності в соціально-педагогічній сфері. Розкрито суть вимог до соціального педагога як до особи, яка здійснює рекламно-інформаційну діяльність не комерційного характеру, з точки зору виокремлення даних вимог у такі групи: соціально-психологічні, психологічні та вимоги до професійної підготовки. Звернено увагу на питання виконання соціальним педагогом професійних завдань рекламно-інформаційного характеру в рамках його професійної діяльності. Висвітлено власний досвід автора у вирішенні питання вдосконалення професійної освіти майбутніх працівників соціальної сфери та здійсненні ефективної підготовки майбутніх соціальних педагогів до рекламно-інформаційної діяльності в контексті університетської освіти.
В статье автором отмечена целесообразность подготовки будущих социальных педагогов к рекламно-информационной деятельности при этом акцентировано внимание на необходимости получения ими актуальных и фундаментальных знаний по осуществлению рекламно-информационной деятельности а также безуоризненном владении технологическими аспектами осуществления такого вида деятельности в социально-педагогической сфере. Раскрыта суть требований к социальному педагогу как к лицу, осуществляющему рекламно-информационную деятельность некоммерческого характера. Затронуты вопросы выполнения социальным педагогом профессиональных задач рекламно-информационного характера в рамках его профессиональной деятельности. Изложено собственный опыт автора в решении вопроса совершенствования профессионального образования будущих работников социальной сферы и осуществлении эффективной подготовки будущих социальных педагогов к рекламно-информационной деятельности в контексте университетского образования.
This paper points to the feasibility of the process of preparing future social educators to promotion and information activities. It also reveals the essence of the requirements to the social educator as a person who conducts non-commercial promotional and information activities. These requirements are divided into three groups. They are sociopsychological requirements, psychological requirements and training requirements. The paper deals with the implementation of promotional and information tasks by social educator in the framework of his professional activity. This publication presents results of analysis of Bachelor's and Master's curriculums whish have been devised to determine the list of academic disciplines for study by students learning from the specialty "Social pedagogy" at The Institute of Human Sciences of Borys Grinchenko Kyiv University. This was done to determine the list of subjects that are directly or indirectly related to advertising and information activities. This publication highlights the features of the educational process which is aimed at developing of future social teachers’ knowledge and skills in the field of advertising and information activities. The author tells about her own experience of practical implementation of the process of preparing future social educators to promotion and information activities in the context of university education. She also reveals the essence of a special course «Peculiarities of social pedagogue’s advertising and information activity» and one of the training modules of integrated discipline «The actual educational practices» named «Advertising and information technologies in social and educational activities» which have been created and approved by her.
 
Publisher ТНПУ
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/22479/1/%D0%86_Firsova_NZTNPUVG_IL.pdf
Фірсова, Ірина Миколаївна (2017) Підготовка майбутніх соціальних педагогів до рекламно-інформаційної діяльності: навчально-методичний аспект Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. с. 115-121. ISSN 2311-6382