Запис Детальніше

Моделювання високоточної системи визначення просторової орієнтації під дією збурень зовнішнього середовища

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделювання високоточної системи визначення просторової орієнтації під дією збурень зовнішнього середовища
Моделирование высокоточной системы определения пространственной ориентации под действием возмущений внешней среды
SIMULATION OF PRECISION ATTITUDE AND HEADING REFERENCE SYSTEM PERTURBED BY ENVIRONMENTAL DISTURBANCES
 
Creator Sushchenko, Olha; National Aviation University
 
Subject
збурена система; моделі збурень; моделювання; робастні системи; система визначення просторової орієнтації
629.3.025.2

возмущенная система; модели возмущений; моделирование; робастные системы; система определения пространственной ориентации
629.3.025.2

attitude and heading reference system; environmental disturbances; perturbed system; robust systems; simulation
629.3.025.2
 
Description Мета: У статті розглянуто проблеми моделювання робастних високоточних систем визначення просторової орієнтації, які можуть використовуватися у навігації морських рухомих об’єктів. Головною метою є створення математичної моделі, пристосованої для моделювання збуреної системи, та моделей збурень зовнішнього середовища. Методи дослідження: Для розв’язання даної проблеми було використано теорію робастних систем управління, теорію фільтрації та теорію ймовірностей. Результати: Представлено модель збуреної системи визначення просторової орієнтації, створеної за допомогою засобів Simulink. Запропоновано вираз для визначення моменту збурення. Виконано аналіз можливих збурень зовнішнього середовища для системи досліджуваного типу. Отримано моделі збурень зовнішнього середовища на основі теорії фільтрації. Виконано порівняння двох підходів до розробки моделей зовнішнього середовища. Висновки: Представлено результати моделювання високоточної системи визначення просторової орієнтації рухомих об’єктів з урахуванням збурень зовнішнього середовища. Отримані результати можуть бути корисними для проектування високоточних навігаційних систем рухомих об’єктів.
Цель: В статье рассмотрены проблем моделирования робастных высокоточных систем определения пространственной ориентации, которые можно использовать в навигации морских подвижных объектов. Главной целью является создание математической модели, приспособленной к моделированию возмущенной системы. Методы исследования: Для решения данной проблемы были использованы теория робастных систем управления, теория фильтрации и теория вероятностей. Результаты: Представлена модель возмущенной системы определения пространственной ориентации, созданной при помощи средств Simulink. Предложено выражение для определения момента возмущения. Выполнен анализ возможных возмущений внешней среды для системы исследуемого типа. Получены модели возмущений внешней среды на основе теории фильтрации. Выполнено сравнение двух подходов к разработке моделей внешней среды. Выводы: Представлены результаты моделирования высокоточной системы определения пространственной ориентации подвижного объекта с учетом возмущений внешней среды. Полученные результаты могут быть полезными для проектирования высокоточных навигационных систем подвижных объектов.
Purpose: The paper focuses on problems of simulation of perturbed robust precision attitude and heading reference systems, which can be applied in navigation of marine vehicles. The main goal is to create the mathematical model adapted to simulation of the perturbed system and models of the environmental disturbances. Methods: To solve the given problem the methods of the robust control system theory, filtration theory and probability theory are used. Results: The model of the perturbed attitude and heading reference system created by means of Simulink is given. The expression for the disturbance moment is proposed. Analysis of possible environmental disturbances for a system of the considered type has been done. Models of environmental disturbances based on the filtration theory are obtained. Comparison of two approaches to development of models of environmental disturbances is carried out. Conclusions: The results of simulation of the precision attitude and heading reference system taking into consideration environmental disturbances are represented. Obtained results can be useful for design of precision navigation systems of the moving vehicles.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-02-02
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/12170
10.18372/2306-1472.73.12170
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 73, № 4 (2017); 44-51
Вестник Национального авиационного университета; Том 73, № 4 (2017); 44-51
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 73, № 4 (2017); 44-51
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e