Запис Детальніше

Проблема формування синтаксичної компетентності учнів 9-х класів на уроках української мови

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709612/
 
Title Проблема формування синтаксичної компетентності учнів 9-х класів на уроках української мови
The Problem of Syntactic Competence Formation in the Pupils of 9th Grade at the Lessons on Ukrainian Language
 
Creator Ярмолюк, Алла Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
81 Linguistics and languages
 
Description У статті висвітлено проблему формування синтаксичної компетентності в учнів 9 класів на уроках української мови. Спираючись на праці дослідників у галузі лінгвістики і лінгводидактики, експериментальні результати, автор пропонує уточнене визначення поняття «синтаксична компетентність». Описано систему вправ і завдань інноваційної методики, розробленої з урахуванням компетентнісного, особистісно орієнтованого й діяльнісного підходів. Це комплексні, конструктивні вправи, які ґрунтуються на текстоцентричному підході і включають ситуаційні, творчі завдання та завдання на розвиток рефлексії. Представлено узагальнені результати констатувального етапу експерименту, мета якого полягала в дослідженні стану навчання синтаксису української мови у 8-9 класах загальноосвітньої школи. Схарактеризовано критерії оцінювання синтаксичної компетентності та показники прояву їх. На основі визначених критеріїв з’ясовано рівень сформованості синтаксичної компетентності в учнів 9 класів. Проаналізовано проміжні результати формувального етапу експерименту, під час якого простежено позитивну динаміку становлення синтаксичної компетентності дев’ятикласників.
This paper is devoted to the problem of syntactic competence formation in the pupils of 9th grade at the lessons on Ukrainian language. Based on the work of the researchers in the area of linguistics and linguodidactics and own experimental results, the author proposes refined definition of “syntactic competence”. The system of exercises and tasks of innovative methodology, which was developed considering competence, personally- and activity-oriented approaches is described. This system consists of complex, constructive exercises that are based on text-oriented approach and include situational, creative tasks and tasks for the development of pupils reflective skills. The summarized results of experiment which was dedicated to the investigation of state of the Ukrainian language syntax learning in the 8th-9th grade of secondary school are presented. The evaluation criteria of syntactic competence and its performance are characterized. Based on the determined criteria the level of formation of syntactic competence in the pupils of 9th grade is clarified. The interim results of formative stage of experiment which is characterized by positive dynamics of development of syntactic competence in the pupils of 9th grade are analyzed.
 
Publisher Інститут педагогіки АПН України
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709612/1/Problema%20formuvannia%20syntaksychnoi%20kompetentnosti%20uchniv%209%20klasiv%20na%20urokakh%20ukrainskoi%20movy.pdf
- Ярмолюк, Алла Володимирівна (2016) The Problem of Syntactic Competence Formation in the Pupils of 9th Grade at the Lessons on Ukrainian Language Українська мова і література в школі, 6 (129). pp. 6-11.