Pedagogical constitution of Europe: essence and value for eurointegration of education in Ukraine
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/22740/
|
|
Title |
Pedagogical constitution of Europe: essence and value for eurointegration of education in Ukraine
Педагогічна конституція Європи: сутність та значення для євроінтеграції освіти в Україні Педагогическая конституция Европы: сущность и значение для евроинтеграции образования в Украине |
|
Creator |
Грищук, Юлія Володимирівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
The article is devoted to the modern tendencies of the higher school development – the signing of the Pedagogical Constitution of Europe that will serve to be included of Ukrainian youth in European scientific, humanitarian and cultural space. The article focuses on the main provisions of the Pedagogical Constitution of Europe regarding the education teacher training programs; practices in professional training of teacher; main competencies that should have a teacher XXI century; academic mobility of teachers. The adoption of the Pedagogical Constitution of Europe is fundamental importance for intensify educational reforms in Ukraine according to the challenges of European integration processes. By agreement of members of the Association of Rectors of pedagogical universities of Europe are envisaged next actions: general program development from the basic articles of the master training future teachers (history, philosophy, human rights, foundations of democracy) aimed at forming mental unity student - important features of the new teacher for a united Europe; training manuals («books to read» for students-teachers); creation of the Continental pedagogical university on territory of one of the countries of the European educational space. У статті проаналізовано значення Педагогічної Конституції Європи для освітньої євроінтеграції України на сучасному етапі розвитку міжнародних відносин. Охарактеризовано основні положення Педагогічної Конституції, що стосуються навчальних програм професійної підготовки вчителя; практики в системі підготовки вчителя; основних компетентностей, якими має володіти вчитель XXI століття; академічної мобільності. Підкреслено значущість прийняття Педагогічної Конституції, яка набула статусу стратегічного документу, що визначає духовну платформу формування нового вчителя для об’єднаної Європи ХХІ століття. В статье проанализировано значение Педагогической Конституции Европы для образовательной евроинтеграции Украины на современном этапе развития международных отношений. Охарактеризованы основные положения Педагогической Конституции, касающихся учебных программ профессиональной подготовки учителя; практики в системе подготовки учителя; основных компетенций, которыми должен обладать учитель XXI века; академической мобильности. Подчеркнуто значимость принятия Педагогической Конституции, которая получила статус стратегического документа, что определяет духовную платформу формирования нового учителя для объединенной Европы XXI века. |
|
Publisher |
ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
|
|
Date |
2017-10
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/22740/1/Hryshchuk%20YV_PP3-2017.pdf
Грищук, Юлія Володимирівна (2017) Педагогічна конституція Європи: сутність та значення для євроінтеграції освіти в Україні Педагогічний процес: теорія та практика (3). с. 23-27. ISSN 2078-1687 |
|