Запис Детальніше

Інформаційно-аналітична діяльність як основа професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709774/
http://sbornikipto.wixsite.com/sbornik/about-us-ccjp
 
Title Інформаційно-аналітична діяльність як основа професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення
Информационно-аналитическая деятельность как основа профессиональной компетентности будущих операторов по обработке информации и программного обеспечения
Information-analytical activity as the basis of professional competence of future operators for processing information and software
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Здійснено порівняльний аналіз чинного та нового проекту Державного стандарту з професії 4113 «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення». За його результатами автор констатує, що в основу професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників І та ІІ категорії покладено інформаційно-аналітичну діяльність. У статті зазначається, що в представленому для обговорення проекті, розробленому на компетентнісній основі, розширено функції майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення. Критичний аналіз Типового навчального плану, який міститься в проекті Державного стандарту, уможливив виявити певні недоліки: невідповідність ключових компетентностей, які мають бути сформовані у майбутніх робітників, їх заміна на перелік професійних особистісних якостей; термінологічна невизначеність (поняття «професійна компетентність» вживається у множині, що наводить на думку про підготовку кваліфікованих робітників з декількома професійними компетентностями).
За результатами наукового пошуку, збору, оброблення та аналізу інформації, отриманої з різних джерел автором побудовано структурно-функціональну модель майбутнього кваліфікованого робітника з професії 4113 «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» нового типу (2017 р.). В її основу покладено інформаційно-аналітичну діяльність, яка корелює з професійною компетентністю. Дана модель має практичне значення – вона уможливлює своєчасне внесення корективів у зміст навчання педагогами-практиками, розроблення навчально-методичного забезпечення, запровадження сучасних методик і технологій у педагогічний процес, що може позитивно вплинути на якість професійної підготовки кваліфікованих робітників зазначеної професії для різних галузей національної економіки.
Осуществлен сравнительный анализ действующего и нового проекта Государственного стандарта профессии 4113 «Оператор по обработке информации и программного обеспечения». Полученные результаты позволили автору констатировать, что в основу профессиональной компетентности будущих квалифицированных рабочих I и II категории положена информационно-аналитическая деятельность. В статье отмечается, что в представленном для обсуждения проекте, разработанном на компетентностной основе, расширены функции будущих операторов по обработке информации и программного обеспечения.
Критический анализ Типового учебного плана, который содержится в проекте Государственного стандарта, дал возможность выявить определенные недостатки: несоответствие ключевых компетенций, которые должны быть сформированы у будущих рабочих, их замена на перечень профессиональных личностных качеств; терминологическая неопределенность (понятие «профессиональная компетентность» употребляется во множественном числе, что наводит на мысль о подготовке квалифицированных рабочих с несколькими профессиональными компетентностями).
В результате научного поиска, сбора, обработки и анализа информации, полученной из различных источников, автором построена структурно-функциональная модель будущего квалифицированного рабочего профессии 4113 «Оператор по обработке информации и программного обеспечения» нового типа (2017 г.). В ее основу положена информационно-аналитическая деятельность, которая коррелирует с профессиональной компетентностью. Данная модель имеет практическое значение – она позволяет своевременно вносить педагогами-практиками коррективы в содержание обучения, осуществлять разработки учебно-методического обеспечения, внедрять современные методики и технологий в педагогический процесс, который может положительно повлиять на качество профессиональной подготовки квалифицированных рабочих указанной профессии для различных отраслей экономики.
The comparative analysis of the current and the new draft State standard from the profession 4113 «Operator of information and software processing» is carried out. According to his results, the author states that the basis of professional competence of future skilled workers of the 1st and 2nd category is the information-analytical activity. The article states that in the submitted for discussion the project, developed on a competent basis, expanded the functions of future operators of information processing and software. The critical analysis of the Typical Curriculum contained in the draft State Standard made it possible to identify certain disadvantages: the discrepancy between the key competencies that should be formed by future workers was replaced by a list of professional personal qualities; terminological uncertainty (the term «professional competence» is used in the plural, which suggests the training of skilled workers with several professional competencies).
Based on the results of scientific research, collection, processing and analysis of information obtained from various sources, the author constructed a structural-functional model of the future skilled worker from the profession of 4113 «Operator of information and software processing» of a new type (2017). It is based on informational and analytical activities that correlate with professional competence. This model has practical value - it enables the timely introduction of corrections in the content of teaching by practicing teachers, the development of teaching and methodological support, the introduction of modern methods and technologies in the pedagogical process, which can positively affect the quality of the professional training of skilled workers of the profession in question for different branches of the national economy.
 
Publisher ІМА-прес
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709774/1/Petrenko.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000-0002-7604-7273 <http://orcid.org/0000-0002-7604-7273>) (2017) Information-analytical activity as the basis of professional competence of future operators for processing information and software Vocational education: problems and prospects, 13. pp. 42-46. ISSN 2411-6238; ISSN 2411-3425