Запис Детальніше

Поліхудожнє виховання молодших школярів на уроках предметів естетичного циклу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709740/
http://ipv.org.ua/uploads/aref/Gaydamaka_aref.pdf
 
Title Поліхудожнє виховання молодших школярів на уроках предметів естетичного циклу
Polyart Education of Primary School Children in the Lessons of Aesthetic Cycle
 
Creator Гайдамака, Олена Василівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Дисертацію присвячено актуальній проблемі поліхудожнього виховання молодших школярів на уроках предметів естетичного циклу. На основі теоретичного аналізу уточнено зміст поняття “поліхудожнє виховання” та розкрито сутність поліхудожньої вихованості молодшого школяра. Визначено критерії, показники та схарактеризовано рівні поліхудожньої вихованості молодших школярів. Обґрунтовано педагогічні умови поліхудожнього виховання молодших школярів на уроках предметів естетичного циклу. Розроблено методику поліхудожнього виховання молодших школярів, яка втілювалася на уроках предметів естетичного циклу загальноосвітніх навчальних закладів у взаємодії з різними формами позаурочної художньо-естетичної діяльності учнів.
The dissertation is a theoretical and experimental study of the problem of polyart education of primary school children in the lessons of aesthetic cycle.
The paper analyzes the state of elaboration of the problem of polyart education of primary school children in lessons of subjects of aesthetic cycle, defines the essence of polyart educatedness of a primary school pupil, clarifies the concept “polyart education” in the context of the research topic. The level of polyart education of primary school children is characterized according to the defined criteria and indicators.
The following pedagogical conditions of polyart education of primary school children in the lessons of aesthetic cycle have been substantiated: orientation of educational process on the acquisition of the aesthetic values of art by younger students; the actualization of the educational potential of works of different art forms on the principles of integration; encouraging students to different types of student-centered art activities; making the lessons of the aesthetic cycle on the basis of emotional-semantic drama, in particular, with the use of textbooks. The methods of polyart education in primary school have been defined and implemented in the lessons of aesthetic cycle of secondary schools in close connection with various forms of extracurricular aesthetic and educational activities of students.
 
Date 2016
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format text
text
text
 
Language uk
uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709740/1/Gaydamaka_aref.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/709740/2/gaidamaka_Shcholokova.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/709740/3/gaidamaka_Semko.pdf
- Гайдамака, Олена Василівна (2016) Polyart Education of Primary School Children in the Lessons of Aesthetic Cycle Dissertation candidate2 thesis, Інститут проблем виховання.