Запис Детальніше

Tеоретико-методологічні засади розвитку культури особистості як суб᾽єкта інноваційної педагогічної діяльності

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709845/
 
Title Tеоретико-методологічні засади розвитку культури особистості як суб᾽єкта інноваційної педагогічної діяльності
Theoretical and methodological foundations of cultural development of the individual as a subject of innovative pedagogical activiti
 
Creator Ігнатович, Олена Михайлівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У публікації автором презентовані результати методологічного аналізу проблеми розвитку культури особистості в контексті діяльнісної теорії; висвітлено теоретичні постулати психологічних досліджень діяльності та культури особистості; визначено провідні принципи, що розкривають структуру та особливості інноваційної педагогічної діяльності; в руслі принципу творчої самодіяльності суб’єкта висвітлено питання про співвідношення культури особистості та її діяльності; розглянуто культуру особистості як спосіб інноваційної педагогічної діяльності та результат розпредметнення; акцентовано увагу на необхідності змін у змісті й технологіях професійної підготовки педагогічних працівників, післядипломної освіти педагогів-практиків з урахуванням можливостей розвитку в них відповідного рівня інноваційної культури.
The author presents results of methodological analysis of the problem of development of a person's culture in the context of activity theory; Theoretical postulates of psychological studies of activity and personality culture are covered; defined the guiding principles that reveal the structure and features of innovative pedagogical activity; In the framework of the principle of creative self-activity of the subject, the question of the relationship between the personality culture and its activities is highlighted; the culture of personality as a way of innovative pedagogical activity and the result of education are considered; the emphasis is on the need for changes in the content and technologies of professional training of pedagogical workers, postgraduate education of practicing teachers, taking into account the possibilities of developing an appropriate level of innovation culture in them.
 
Publisher Fundamentalis scientiam
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709845/1/Ignatovych_ik.pdf
- Ігнатович, Олена Михайлівна (2017) Theoretical and methodological foundations of cultural development of the individual as a subject of innovative pedagogical activiti Fundamentalis scientiam, 13. ISSN 1817-5368