Запис Детальніше

Теоретичні і методичні засади полікультурної освіти викладача вищого навчального закладу: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709775/
 
Title Теоретичні і методичні засади полікультурної освіти викладача вищого навчального закладу: методичні рекомендації
Theoretical and methodological principles the teacher of high school teather's multicultural education: Methodical recommendations
 
Creator Султанова, Л.Ю.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У методичних рекомендаціях висвітлено особливості психолого-педагогічної підготовки майбутнього викладача вищого педагогічного навчального закладу. Визначено концептуальні засади функціонування полікультурного суспільства. Здійснено теоретичний аналіз полікультурної освіти. Обґрунтовано аспекти полікультурної компетентності викладача вищого педагогічного навчального закладу.
Для магістрантів, аспірантів та викладачів вищих педагогічних навчальних закладів.
The methodological recommendations highlight the peculiarities of psychological and pedagogical preparation of the higher pedagogical schools future teacher. The conceptual principles of polycultural society functioning are defined. The theoretical analysis of policultural education is carried out. The aspects of the higher pedagogical schools teacher`s policultural competence are substantiated.
For graduate students, post graduate students and teachers of higher pedagogical schools.
 
Publisher ІПООД НАПН України
 
Date 2013
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709775/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D1%80%D0%B5%D0%BA.pdf
- Султанова, Л.Ю. (orcid.org/0000-0002-3324-6926 <http://orcid.org/0000-0002-3324-6926>) (2013) Theoretical and methodological principles the teacher of high school teather's multicultural education: Methodical recommendations [Teaching Resource] (Unpublished)