Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23219/
 
Title Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти
Теоретико-методические основы работы со студенческим хоровым коллективом в контексте модернизации образования в сфере искусства
Theoretical and methodological foundations of work with student chorus group in the context of modernization of art education
 
Creator Рябінко, Світлана Миколаївна
 
Subject Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description Статтю присвячено дослідженню актуальної сучасної педагогічної проблеми — підготовки студентів до організації вокально-хорової роботи в школі. Виявлені основні теоретико-методичні підходи до розв’язання сучасних проблем вокально-хорової роботи та підготовки майбутнього вчителя музики у  контексті сучасних вимог до  вищої мистецької освіти. Визначено комплекс функцій, методів та засобів підготовки студентів до організації вокально-хорової роботи школярів.
Статья посвящена исследованию актуальной современной педагогической проблемы  — подготовки студентов к организации вокально-хоровой работы в школе. Выявлены основные теоретико-методические подходы к решению современных проблем вокально-хоровой работы
и подготовки будущего учителя музыки в контексте современных требований к высшему образованию в  сфере искусства. Определен комплекс функций, методов и  средств подготовки студентов к организации вокально-хоровой работы школьников.
The article investigates the  actual problems of  modern pedagogical science  — students training
in  arrangement of  students’ vocal and choral work at  school. It  examines basic theoretical and
methodological approaches to  the  solution of  contemporary problems of  vocal and choral works and
future music teacher training in the context of modern requirements for higher art education. It determines
the complex of functions, methods and means of students training in arrangement of students’ vocal and
choral work.
The main approaches to organization of vocal and choral musical activity that are considered by us are
the  following: humanistic, aesthetic, culture studying, communicative, reflexive, creative, and projectoriented.
Implementation of communicative and creative approaches to music teacher training encourage
him to  implement wide creative types of  work and collective art in  the  process of  education, which
contributes to development of spiritual needs in performance and other types of musical and performance
activity.
Theoretical and methodical instruments mentioned above has become the  basis of  creative activities
of the student choir “Gaudeamus” of the Institute of Art of Kyiv Borys Grinchenko University (conductor —
Svitlana Ryabinko, accompanist — Oksana Bichkova).
Pedagogical conditions for  future music teachers training are developed for  effective management
of  students’ vocal and choral activity, as  follows: orientation of  methods and forms of  organization
of informative and practical activity of students to understanding the specifics of vocal and choral work
with students, motivation for  personal creative self-realization in  vocal and choral activity, integration
of received knowledge, skills and abilities from different areas of art to pedagogical choral and vocal work
at school.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23219/1/S_Ryabinko_MMOD_2_2017_IM.pdf
Рябінко, Світлана Миколаївна (2017) Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі (2). с. 145-149. ISSN 2518-766Х