Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23219/
|
|
Title |
Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти
Теоретико-методические основы работы со студенческим хоровым коллективом в контексте модернизации образования в сфере искусства Theoretical and methodological foundations of work with student chorus group in the context of modernization of art education |
|
Creator |
Рябінко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
|
|
Description |
Статтю присвячено дослідженню актуальної сучасної педагогічної проблеми — підготовки студентів до організації вокально-хорової роботи в школі. Виявлені основні теоретико-методичні підходи до розв’язання сучасних проблем вокально-хорової роботи та підготовки майбутнього вчителя музики у контексті сучасних вимог до вищої мистецької освіти. Визначено комплекс функцій, методів та засобів підготовки студентів до організації вокально-хорової роботи школярів.
Статья посвящена исследованию актуальной современной педагогической проблемы — подготовки студентов к организации вокально-хоровой работы в школе. Выявлены основные теоретико-методические подходы к решению современных проблем вокально-хоровой работы и подготовки будущего учителя музыки в контексте современных требований к высшему образованию в сфере искусства. Определен комплекс функций, методов и средств подготовки студентов к организации вокально-хоровой работы школьников. The article investigates the actual problems of modern pedagogical science — students training in arrangement of students’ vocal and choral work at school. It examines basic theoretical and methodological approaches to the solution of contemporary problems of vocal and choral works and future music teacher training in the context of modern requirements for higher art education. It determines the complex of functions, methods and means of students training in arrangement of students’ vocal and choral work. The main approaches to organization of vocal and choral musical activity that are considered by us are the following: humanistic, aesthetic, culture studying, communicative, reflexive, creative, and projectoriented. Implementation of communicative and creative approaches to music teacher training encourage him to implement wide creative types of work and collective art in the process of education, which contributes to development of spiritual needs in performance and other types of musical and performance activity. Theoretical and methodical instruments mentioned above has become the basis of creative activities of the student choir “Gaudeamus” of the Institute of Art of Kyiv Borys Grinchenko University (conductor — Svitlana Ryabinko, accompanist — Oksana Bichkova). Pedagogical conditions for future music teachers training are developed for effective management of students’ vocal and choral activity, as follows: orientation of methods and forms of organization of informative and practical activity of students to understanding the specifics of vocal and choral work with students, motivation for personal creative self-realization in vocal and choral activity, integration of received knowledge, skills and abilities from different areas of art to pedagogical choral and vocal work at school. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23219/1/S_Ryabinko_MMOD_2_2017_IM.pdf
Рябінко, Світлана Миколаївна (2017) Теоретико-методичні засади роботи зі студентським хоровим колективом в контексті модернізації мистецької освіти Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі (2). с. 145-149. ISSN 2518-766Х |
|