Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23222/
|
|
Title |
Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
Вокально-исполнительское развитие как составляющая профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства Vocal and performance development as part of future music teachers professional training |
|
Creator |
Маєвська, Анастасія Сергіївна
|
|
Subject |
Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
|
|
Description |
У статті розглядається проблема вокально-виконавського розвитку майбутнього вчителя музичного мистецтва як складний, важливий, цілісний, багатоплановий процес усвідомлення та вдосконалення, формування здатності до повноцінної творчої професійної реалізації, най- повнішого розкриття своїх особистісних якостей та талантів педагога. Розкрито сутність поняття «вокально-виконавський розвиток», здійснено теоретичний аналіз вокально-виконавського розвитку, етапів опанування методичними засадами при роботі з вокальним твором, побудови власної виконавської інтерпретації В статье рассматривается проблема вокально-исполнительского развития будущего учителя музыкального искусства как сложный, важный, целостный, многоплановый процесс осознания и совершенствования, формирования способности к полноценной, творческой профессиональной реализации, полному раскрытию своих личностных качеств и талантов педагога. Раскрыта сущность понятия «вокально-исполнительское развитие», осуществлен теоретический анализ вокально-исполнительского развития, этапов освоения методических принципов при работе с вокальным произведением, построения собственной исполнительской интерпретации. The article deals with the problem of the vocal and performance development of future music teacher as a complicated, important, holistic, multifaceted process of awareness and improvement, development ability to complete creative professional realization and performance of personal qualities and talents of the teacher. It analyses nformation about professional development and self-development of personality as a study subject of psychologists and educators; it presents different methodological approaches to its solution. It is concluded that professional self-development is connected with the inner combination of constituents of the psyche of personality aimed at its efficacious interaction with the environment by means of achieving the result which is personally significant and adequate to the requirements of society. The professional development is defined as conscious human activity aimed at full self-realization of themselves as individuals in the field which is determined by their future profession. Great attention is focused on the reasonability of consideration of professional self-development issue from the perspective of readiness for its implementation. It is concluded that the development of vocal and performance is an important, multifaceted component that occurs at all stages of professional training of future music teachers and includes various forms of self-expression, self-improvement, self-fulfillment, the ability to realize much better teacher’s personal talents and professional skills. The following research is aimed to identify |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/23222/1/A_Maievska_MMOD_2_2017_UK.pdf
Маєвська, Анастасія Сергіївна (2017) Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі (2). с. 159-163. ISSN 2518-766Х |
|