Запис Детальніше

Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23222/
 
Title Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
Вокально-исполнительское развитие как составляющая профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства
Vocal and performance development as part of future music teachers professional training
 
Creator Маєвська, Анастасія Сергіївна
 
Subject Наукові (входять до інших наукометричних баз, крім перерахованих, мають ISSN, DOI, індекс цитування)
 
Description У статті розглядається проблема вокально-виконавського розвитку майбутнього вчителя музичного мистецтва як складний, важливий, цілісний, багатоплановий процес усвідомлення та  вдосконалення, формування здатності до  повноцінної творчої професійної реалізації, най-
повнішого розкриття своїх особистісних якостей та  талантів педагога. Розкрито сутність поняття «вокально-виконавський розвиток», здійснено теоретичний аналіз вокально-виконавського розвитку, етапів опанування методичними засадами при роботі з  вокальним твором,
побудови власної виконавської інтерпретації
В статье рассматривается проблема вокально-исполнительского развития будущего учителя
музыкального искусства как сложный, важный, целостный, многоплановый процесс осознания и  совершенствования, формирования способности к полноценной, творческой профессиональной реализации, полному раскрытию своих личностных качеств и талантов педагога. Раскрыта сущность понятия «вокально-исполнительское развитие», осуществлен теоретический анализ вокально-исполнительского развития, этапов освоения методических принципов при работе
с вокальным произведением, построения собственной исполнительской интерпретации.
The article deals with the  problem of  the  vocal and performance development of  future music teacher
as a complicated, important, holistic, multifaceted process of awareness and improvement, development
ability to  complete creative professional realization and performance of  personal qualities and talents
of the teacher. It analyses nformation about professional development and self-development of personality
as a study subject of psychologists and educators; it presents different methodological approaches to its
solution. It  is  concluded that professional self-development is  connected with the  inner combination
of  constituents of  the  psyche of  personality aimed at  its  efficacious interaction with the  environment
by means of achieving the result which is personally significant and adequate to the requirements of society.
The  professional development is  defined as  conscious human activity aimed at  full self-realization
of  themselves as  individuals in  the  field which is  determined by  their future profession. Great attention
is focused on the reasonability of consideration of professional self-development issue from the perspective of readiness for its implementation. It is concluded that the development of vocal and performance is an important, multifaceted component that occurs at all stages of professional training of future music teachers and includes various forms of  self-expression, self-improvement, self-fulfillment, the  ability to  realize much better teacher’s personal talents and professional skills. The following research is aimed to identify
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2017
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23222/1/A_Maievska_MMOD_2_2017_UK.pdf
Маєвська, Анастасія Сергіївна (2017) Вокально-виконавський розвиток як складова фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі (2). с. 159-163. ISSN 2518-766Х