Запис Детальніше

Відгук опонента Ставицького Г.А. на дисертацію Гафіатуліної А.В. Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23238/
 
Title Відгук опонента Ставицького Г.А. на дисертацію Гафіатуліної А.В. Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
Відгук опонента Ставицького Г.А. на дисертацію Гафіатуліної А.В. Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
Відгук опонента Ставицького Г.А. на дисертацію Гафіатуліної А.В. Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
 
Creator Гафіатуліна, Анна Вікторівна
 
Subject Відгуки опонентів
 
Description У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
 
Date 2018
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23238/1/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%83%D0%BA%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%93.%D0%90..pdf
Гафіатуліна, Анна Вікторівна (2018) Відгук опонента Ставицького Г.А. на дисертацію Гафіатуліної А.В. Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.