Запис Детальніше

Дисертація - Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/23239/
 
Title Дисертація - Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
Дисертація - Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
Дисертація - Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України
 
Creator Гафіатуліна, Анна Вікторівна
 
Subject Дисертації
 
Description У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
У дисертації досліджено національну самосвідомість як форму суспільної свідомості, що має соціально-політичне походження – з одного боку, і етнічно-культурне підґрунтя – з іншого; розглядається як рефлексивний рівень національної свідомості. Уточнено модель національної самосвідомості, що представлена когнітивним, емоційно-ціннісним та регулятивним компонентами. У когнітивному та емоційно-ціннісному компонентах виділено зовнішню (образ нації, представником якої є особистість) та внутрішню (образ себе як представника своєї нації) репрезентації.
Висвітлено організаційно-методичні засади діагностичного дослідження національної самосвідомості студентської молоді України; розкрито психологічні особливості національної самосвідомості студентів, що є представниками північної, південної, західної та східної регіональних ментальностей України; визначено спільні та специфічні характеристики нації у національній самосвідомості українських студентів; досліджено особливості колективної самооцінки українських студентів; здійснено аналіз структури ставлення до своєї нації українськими студентами; розроблено й апробовано програму розвитку національної самосвідомості студентської молоді України.
Визначено особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України: необхідність сприяння інтенсифікації відчуття відповідальності за свою національну спільноту, зацікавленості та симпатії до своєї нації, усвідомленню власних національно-психологічних рис; зменшення впливу настанови до самозвинувачення; врахування регіональних особливостей національної самосвідомості, зокрема, її психосемантичної специфіки.
 
Date 2018
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/23239/1/%D0%94%D0%B8%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%93%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%B0%D1%82%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%90.%D0%92..pdf
Гафіатуліна, Анна Вікторівна (2018) Дисертація - Психологічні особливості формування національної самосвідомості студентської молоді України Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка.