Запис Детальніше

Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих педагогічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709828/
 
Title Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих педагогічних навчальних закладів
Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions
 
Creator Ігнатович, Олена Михайлівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті висвітлено результати фундаментального дослідження «Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю», виконаного в Інституті педагогічної совіти і освіти дорослих НАПН України; представлено інноваційний проект професійного психологічного відбору майбутніх педагогів та моніторингу їх професійної придатності упродовж навчання у ВПНЗ.
The article outlines the results of the fundamental research "Psychological-pedagogical technologies of selection of pupils' youth to higher educational institutions of pedagogical profile", performed at the Institute of Pedagogical Council and adult education of NAPS of Ukraine; an innovative project of professional psychological selection of future teachers is presented and their professional competence is monitored during the studies at the higher educational establishments.
 
Publisher Видавничий дім «Сам»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709828/1/%D0%86%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87_01.2018.pdf
- Ігнатович, Олена Михайлівна (2017) Psychological and pedagogical technologies of selection of students in the pedagogical higher educational institutions Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики ( до 25-річчя НАПН України). pp. 306-313.