Запис Детальніше

Модель розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної школи на основі диференційованого підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709867/
 
Title Модель розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної школи на основі диференційованого підходу
The model of development of scientific and methodical competence of teachers of the vocational school on the basis of a differentiated approach
Модель развития научно-методической компетентности педагогов профессиональной школы на основе дифференцированного подхода
 
Creator Сілаєва, Ірина Євгенівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянута проблема диференціації змістовного і процесуального компонентів навчального процесу в системі підвищення кваліфікації на основі моделі науково-методичної компетентності педагогічних працівників професійних навчальних закладів. Реалізація такого підходу дозволяє обґрунтовано вибирати науково - методичне забезпечення освітньої діяльності.
The article is devoted to the problem of differentiation the substantive and the procedural components o f the educational process in the system of certification training based on the model of scientific and methodical competence of teachers of vocational schools. The implementation o f this approach makes it possible to choose reasonably scientific and methodical support of educational activities
В статье рассмотрена проблема дифференциации содержательного и процессуального компонентов учебного процесса в системе повышения квалификации на основе модели научно-методической компетентности педагогических работников профессиональных учебных заведений. Реализация такого подхода позволяет обоснованно выбирать научно - методическое обеспечение образовательной деятельности.
 
Publisher “Атын ¥рпак” Жеке кэсткерлг
 
Date 2017
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709867/1/%D0%A1%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%B5%D0%B2%D0%B0_%D0%A1%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%85%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD.pdf
- Сілаєва, Ірина Євгенівна (2017) The model of development of scientific and methodical competence of teachers of the vocational school on the basis of a differentiated approach The vanguard of science, 4 (5). pp. 126-129.