Соціально-психологічні проблеми та механізми бренд-комунікації у сфері освітніх послуг
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/710111/
http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-332-2017 |
|
Title |
Соціально-психологічні проблеми та механізми бренд-комунікації у сфері освітніх послуг
Socio-psychological problems and mechanisms of brand communication in the sphere of educational services |
|
Creator |
Bondarchuk, Olena
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У статті розглядаються соціально-психологічні особливості та механізми бренд-комунікації у сфері освітніх послуг. Висвітлено проблеми надання освітніх послуг в умовах сьогодення на макро-, мезо- і мікрорівнях аналізу. Окреслено специфіку освітніх послуг та їх маркетингу. Показано роль післядипломної освіти у супроводі освітніх послуг (у контексті забезпечення неперервності освіти). 35 Проаналізовано сутність і соціально-психологічні механізми бренд- комунікації загалом і в процесі надання освітніх послуг, зокрема. Показано, що бренд-комунікація у сфері освітніх послуг є комплексом певних дій у процесі взаємодії (міжособистісної, міжгрупової, масової) персоналу освітніх організацій зі споживачами освітніх послуг, що впливає на їхні думки, мотиви, установки, поведінку тощо. Результатом ефективної бренд-комунікації є привабливий образ бренду освітньої організації у споживачів освітніх послуг. Висвітлено особливості соціально-психологічних механізмів впливу (переконання, навіювання, зараження та наслідування) бренд-комунікатора на споживача освітніх послуг. Констатовано доцільність розвитку психологічної готовності персоналу освітніх організацій до ефективних бренд-комунікацій у сфері освітніх послуг, які можна здійснити в умовах післядипломної педагогічної освіти.
The article deals with socio-psychological problems and mechanisms of brand communication in the sphere of educational services. The problems of providing of educational services in the present terms on the macro-, meso- and micro levels of analysis are highlighted. The role of postgraduate education with the support of educational services (in the context of ensuring the continuity of education) is shown. The essence and social-psychological mechanisms of brand communication in general and in the process of providing educational services in particular are analyzed. It is shown that brand communication in the sphere of educational services is a complex of certain actions in the process of interaction of the personnel of educational organizations (interpersonal, intergroup, mass) with consumers of educational services that influence their thoughts, motives, attitudes, behavior, etc. The result of effective brand communication is the attractive image of the educational organization's brand in education services consumers. The peculiarities of social-psychological mechanisms of influence (persuasion, suggestion etc.) of a brand-communicator on the consumer of educational services are highlighted. The advisability of development of psychological readiness of the personnel of educational organizations for effective brand communication in the sphere of educational services, which can be realized in the conditions of postgraduate pedagogical education, is stated. |
|
Publisher |
АТОПОЛ ГРУП
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/710111/1/%D0%91%D0%9E%D0%9D%D0%94%D0%90%D0%A0%D0%A7%D0%A3%D0%9A_%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA3%2832%29.pdf
- Bondarchuk, Olena (orcid.org/0000-0003-3920-242X <http://orcid.org/0000-0003-3920-242X>) (2017) Socio-psychological problems and mechanisms of brand communication in the sphere of educational services Вісник післядипломної освіти. Серія "Соціальні та поведінкові науки", 3 (32). pp. 34-46. ISSN 2522-9931 |
|