Запис Детальніше

Характеристики розсіяння палубного винищувача-бомбардувальника F/A-18A Hornet в сантиметровому, дециметровому та метровому діапазонах довжин хвиль

Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Характеристики розсіяння палубного винищувача-бомбардувальника F/A-18A Hornet в сантиметровому, дециметровому та метровому діапазонах довжин хвиль
ХАРАКТЕРИСТИКИ РАССЕЯНИЯ ПАЛУБНОГО ИСТРЕБИТЕЛЕЯ- БОМБАРДИРОВЩИКА F/A-18A HORNET В САНТИМЕТРОВОМ, ДЕЦИМЕТРОВОМ И МЕТРОВОМ ДИАПАЗОНЕ ДЛИН ВОЛН
RADAR SCATTERING CHAR-ACTERISTICS OF F/A-18A HORNET SEABORNE FIGHTER-BOMBER IN SHF, UHF AND VHF BAND
 
Creator І.Є. Ряполов
Я.О. Белевщук
Р.В. Лященко
А.В. Поляков
И.Е. Ряполов
Я.А. Белевщук
Р.В. Лященко
А.В. Поляков
I. Ryapolov
Y. Belevshchuk
R. Lyaschenko
A. Polyakov
 
Subject Розвиток, бойове застосування та озброєння радіотехнічних військ
УДК 621.396.96
аеродинамічний повітряний об'єкт, вторинне випромінювання, ефективна поверхня розсіяння, метод математичного моделювання, радіолокаційні характеристики
аэродинамический воздушный объект, вторичное излучение, эффективная поверхность рассеяния, метод математического моделирования, радиолокационные характеристики
aerodynamic air facility, secondary radiation, the effective surface scattering method of mathematical modeling, radar characteristics
 
Description У статті обґрунтована актуальність дослідження характеристик радіолокаційного розсіяння сучасних повітряних об'єктів за допомогою методів математичних моделювання. Сучасний рівень розвитку обчислювальної техніки дозволяє вирішити це завдання і реалізовувати достатньо складні методи математичного моделювання вторинного випромінювання повітряних об'єктів з необхідною точністю для використання на практиці. Проведено аналіз існуючих методів оцінювання вторинного випромінювання повітряних об'єктів, які дозволяють досягти поставленої мети – отримання характеристик радіолокаційного розсіяння палубного винищувачабомбардувальника F/A-18A Hornet. Рядом переваг у цьому випадку володіють методи, засновані на інтегральних уявленнях класичної електродинаміки та їх короткохвильових асимптотиках. Розроблена модель поверхні літака F/A-18A Hornet та наведені основні розрахункові співвідношення, на основі яких розроблено метод чисельного моделювання. Наводяться результати розрахунку характеристик радіолокаційного розсіяння (ефективної поверхні розсіяння, "некогерентної" ефективної поверхні розсіяння, середніх та медіанних значень ефективної поверхні розсіяння, законів розподілу амплітудного множника відбитого сигналу) літака F/A-18A Hornet для різних частот опромінення зондувального сигналу. Отримані результати можуть бути використані на етапі модернізації існуючих і проектування перспективних вітчизняних радіолокаційних систем з метою оцінювання можливостей різних конструктивних варіантів систем, що розглядаються, щодо виявлення, супроводження та розпізнавання повітряних об’єктів даного типу. Крім того, використання результатів, які отримуються за допомогою розробленого методу математичного моделювання, дозволить оптимізувати конструкцію перспективних вітчизняних літальних апаратів з метою зменшення їх радіолокаційної помітності. Розроблений метод дозволяє проводити чисельне моделювання радіолокаційних характеристик повітряних об'єктів різних типів при заданих поляризаціях, просторових і часово-частотних параметрах зондувальних сигналів в інтересах розв'язання широкого кола прикладних задач радіолокації.
В статье обоснована актуальность исследования характеристик радиолокационного рассеяния современных воздушных объектов с помощью методов математического моделирования. Проведен анализ существующих методов оценки вторичного излучения воздушных объектов, которые позволяют достичь поставленной цели – получение характеристик радиолокационного рассеяние палубного истребителя-бомбардировщика F/A-18A Hornet. Приводятся результаты расчета характеристик радиолокационного рассеяния (эффективной поверхности рассеяния, "некогерентной" эффективной поверхности рассеяния, средних и медианных значений эффективной поверхности рассеяния, законов распределения амплитудного множителя отраженного сигнала) самолета F/A-18A Hornet для различных частот облучения зондирующего сигнала. Полученные результаты могут быть использованы на этапе модернизации и проектировании перспективных отечественных радиолокационных систем для оценки возможностей различных рассматриваемых конструктивных вариантов систем обнаружении, сопровождения и распознавания воздушных объектов данного типа. Кроме того, использование результатов, получаемых с помощью разработанного метода математического моделирования, позволят оптимизировать конструкцию перспективных отечественных летательных аппаратов с целью уменьшения их радиолокационной заметности.
Relevance of the research of radar scattering characteristics of modern aerial objects using mathematical modeling substantiated in the paper. The current state of computer technology development allows solving aforementioned problem and implementation of rather complex algorithms for modeling secondary radiation of air objects with the required accuracy for use in practice. Analysis of existing methods for estimating secondary radiation of air objects, which allow achieving the goal connected with obtaining radar scattering characteristics of F/A-18A Hornet seaborne fighter-bomber was conducted. Methods based on integral representations of classical electrodynamics and their short-wave asymptotic behavior, have a number of advantages in this case. Model of aircraft F/A-18A Hornet surface was constructed, and basic mathematical relations are given, on the base of which the method of numerical simulation was developed. Results of calculation of radar scattering characteristics (radar cross section, "non-coherent" radar cross section, mean and median values of radar cross section, distribution laws of the reflected signal amplitude) of F/A-18A Hornet for various sounding frequencies are given. Obtained results can be used at the stage of modernization and design of advanced radar systems to estimate the capabilities of different design variants of considered systems for detection, tracking and non-cooperative identification of such type aerial objects. In order to use the results, obtained using the proposed method of mathematical modeling, will optimize the design of advanced aircraft to reduce their radar visibility. More over, the results, obtained using the proposed method of mathematical modeling, allow optimizing the design of advanced aircrafts to reduce their radar visibility. The developed method allows obtaining radar characteristics of various types of air objects for a given polarization, spatial and time-frequency parameters of the sounding signals in the interests of solving a wide range of radar problems.
 
Publisher Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба
Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub
 
Date 2017
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/17366
 
Source Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. — 2017. — № 1(26). 85-91
Наука и техника Воздушных Сил Вооруженных Сил Украины. — 2017. — № 1(26). 85-91
Science and Technology of the Air Force of Ukraine. — 2017. — № 1(26). 85-91
2223-456X
 
Language ukr
 
Relation http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/17366/nitps_2017_1_20.pdf